Dagarna innan tävling

Sv: Dagarna innan tävling

jag rider han lte mer lösgörande dagarna innan tävling så han blir mjuk även lite lugnare så han inte är helt slut tilll tävlingen.... (tävlar hoppning)

Jag tävlar i distans. I regel har jag resa till tävlingen dagen innan så då blir det vila. Åker vi samma dag så rider jag dagen innan, ett lätt och mjukgörande pass på kanske ½ timme bara.

Under veckan rider jag i redel "som vanligt", inga långa/intensiva pass, men annars som vanligt.

Sista långa passet rider vi senast 1 vecka innan tävlingen för att känna av så att allt är bra.

Hej! Jag tävlar fälttävlan (oftast) och jag brukar rida henne nästan som vanligt, bara att man kanske någon gång mitt i veckan (tis-ons) hoppas banhoppning (terräng brukar jag inte hoppa sådär precis innan) och sedan rida ut i skogen och dagen innan jag ska iväg så brukar jag rida dressyr (varesig jag ska på fälttävlan dressyr eller hoppning) men inte något stentufft dressyrpass som tar skiten ur henne! Bara ett lösgörande pass så hon får mjuka upp hela kroppen och jobba genom sig, jogga lite bara. Då kommer hon som bäst till form för dagen efter, fler i vårat stall gör så, och alla hästar brukar funka kalas :smirk: Hoppas det var ett litet tips iallafall :D Kramar!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Freazer
·
Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Rosett
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka