Dackeritten!

G

Gizoba

Tack för en trevlig och välorganiserad tävling! :bow:
Jag och Anna hade en bra dag på banan med Zodiac och hans lillebror Skywalker som gick sin första 8 milare som deltagare i unghästklassen. Vi lyckades till och med gå något fortare än planerat då Sky var pigg och glad hela dagen!
Och Zodiac var nöjd med att vara lok och farthållare hela dagen utom möjligtvis första slingan då han tvingade mej att rida rejält vilket känns i ben,rygg och magmuskler idag!:smirk:
Väntar nu spänt på resultat eftersom man som vanligt inte vet vad som hänt när man rider själv. Fullt upp med sej själv och hästen.
Partiet runt sjön på första slingen är FANTASTISKT vackert! Väl värt anmälningsavgiften bara för att få rida där!
Breda fina skogsstigar som slingrar sej runt sjön i bokskogar!
Välmarkerat och inga problem att hitta trots att banan korsar varandra på otaliga ställen!
Bra jobbat Växjö Distansryttare!
Kommer gärna tillbaka nästa år med!

Sv: Dackeritten!

Grattis alla ekipage till fina prestationer!
Ridvägarna runt Växjö är verkligen underbara. själv var jag runt banan och fotograferade, de flesta ekipage finns nog med pa bild..sa om nagon önskar ett kort är det bara att pm:a mailadress och vilket nummer ni hade sa jag kan identifiera er :)

Hls Magdalena

Kommer du lägga ut fotona på nätet också?
Det finns ju inge roligare än att drömma sig bort...;)

1000 tack för en mycket väl arrangerad tävling! Bra jobbat att få in en ersättare till Johanne Hvid med så kort varsel!

1000 tack också till dig som gav bort en halv överbliven pizza till oss lördag kväll på viloområdet till oss två utsvultna! Den var jättegod! :bow:

Dagens garv var definitivt sportbilssnubben som stannade och beklagade sig över att han minsann hade fått köra slalom på vägen och var kinkig för det.
Vad han hade kört slalom runt?
Hästtollarna på vägen! Hans bil tålde inte sånt...
(Ska vi gissa att det var en "stabo" som flyttat till landet? :rofl:)

Dagens mys var minglet på fredagskvällen efter unghästbedömningen:bump:
Cider, jordnötter, kex med vindruvor och ost :bow:
och distansavelshästprat kan det bli bättre!!!
Vad är egentligen ett bra psyke på en distanshäst?
Vilka är de viktigaste egenskaperna för en distanshäst?
Finns det underlag för distansavel i Sverige?
osvosv Jag hade kunnat vara kvar där än ;)
Väldigt trevligt att få lite "vi-känsla". Tack till Växjö för att ni ordnar unghästbedömningen!
Till alla er med unghästar - kom och var med nästa år!

Men berätta lite om hästarna som var med då...:angel:

Själv jagade jag runt en häst som var på rymmen förra helgen. Hela samhället tror ju alltid att det är någon av våra hästarna som springer lösa med jämna mellanrum, men det är det ju inte.

Detta var en näpen trav-fuxmärr. Hon travade glatt runt medan männsikor var upprörda och ringde polisen.
Jag fick tag henne vid en lagård, och promenderade sen med henne 4 km hemåt.

Efter ett par timmar dök ägaren/fodervärden upp, och jag fick veta vad hon hette, och namnet kändes väldigt bekant.
Jag gick först in på ATG, men där var det inga avkommor med som jag kände.
Men då föll poletten ner, hon är ju mamma till din Skywalker!
Bionda d'Hilly.

Så Bibbi var ute på på en tur och såg sig om ;)
Åhh, jag saknar henne! Hade jag vetat då vad jag vet idag hade jag inte släppt henne....
Tänkte att det var lite mysigt för henne att vara pensionärshäst och luffa runt i skogen.

Jag var väldigt känslosam under min och Skywalkers debut på 8 mil. Att ha väntat i 7 år och sen rida på min bästa vän, min drömhäst som glatt gick med spetsade öron och bjöd framåt hela dagen, det gav mig en klump i halsen och tårar i ögonen....

Du kan säkert få tillbaka henne.
Den dom rymde ifrån hade haft henne bara några dagar, och skulle se till att hon kom därifrån illa kvickt...
Synd på en så rar häst att vandra runt. Men det är ju fd travarnas öde....

Snälla PM mej något nr till dessa människor så vi kan ta rätt på Bibbi, hon är faktiskt mamma till min Zodiac Accent också och skall inte ut och virra någonstans alls om jag får bestämma!!!

Mona

Tack till växjö distansryttare för en mycket trevlig och givande distanshelg! Ni har suveräna funktionärer, tänk alla glada gubbar och gummor som stod ute i skogen! Och xtra tack till Emma som har lagt ner jobb efter tävlingen och letat upp mitt regntäcke som jag glömde...(slarvmajan....). Det är roligt att vara med på unghästbedömningen, ska bli kul att se poängen i år. Synd att han är för gammal nästa år, den lille är för ung. Men vi kommer tillbaka ! Hälsningar Pia o Pamiros.

Dagens mys var minglet på fredagskvällen efter unghästbedömningen:bump:
Cider, jordnötter, kex med vindruvor och ost :bow:
och distansavelshästprat kan det bli bättre!!!
Vad är egentligen ett bra psyke på en distanshäst?
Vilka är de viktigaste egenskaperna för en distanshäst?
Finns det underlag för distansavel i Sverige?
osvosv Jag hade kunnat vara kvar där än ;)
Väldigt trevligt att få lite "vi-känsla". Tack till Växjö för att ni ordnar unghästbedömningen!
Till alla er med unghästar - kom och var med nästa år!

Ni som hade hästar med, kan ni inte offentliggöra era poäng och placeringar?
Jag hittar inget resultat på nätet...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka