EmmaW
Trådstartare
Jag har varit så förskonad men har nu en kräsen 5 åring. Hon har tidigare ätit ren havre,vilket jag tror gått bra. Nu blir hon dock väldigt nervig på det, det blir inte bra helt enkelt, dessutom måste tillskott av protein tillföras nu säger foderstaten och jag använder mig av potatisprotein då jag tycker det fungerar bäst.
Jag har dock inte provat än för att försöka få henne att äta annat än havre är ju en konst
Hon gillar inte pellets, hon gillar inte uppblött. Fibergi mash funkar om det är ljummet och bara fuktigt. Minsta lilla vattensamling så ratar hon det.
Jag är inget fan av muesli eller annat hopkok utan gillar "rena" fodersorter som lucern, potatisprotein osv.
Vi har testat
Lucern- uppblött
Linfrön- stöpta
Mash- uppblött
Hippo Alfa Grov-både blött och torrt
Morötter- väljs upp och äts gladeligen, resten av fodret lämnas kvar.
Äpplen- samma som med morätter
Äpplemos- Gick inte
Äpplejucie- Gick inte
Banan- Jag var inte förlåten på flera dagar
Vad funkar och hur har ni gått tillväga? Man kan ju inte springa och köpa stora säckar av allt hela tiden
Jag har dock inte provat än för att försöka få henne att äta annat än havre är ju en konst
Hon gillar inte pellets, hon gillar inte uppblött. Fibergi mash funkar om det är ljummet och bara fuktigt. Minsta lilla vattensamling så ratar hon det.
Jag är inget fan av muesli eller annat hopkok utan gillar "rena" fodersorter som lucern, potatisprotein osv.
Vi har testat
Lucern- uppblött
Linfrön- stöpta
Mash- uppblött
Hippo Alfa Grov-både blött och torrt
Morötter- väljs upp och äts gladeligen, resten av fodret lämnas kvar.
Äpplen- samma som med morätter
Äpplemos- Gick inte
Äpplejucie- Gick inte
Banan- Jag var inte förlåten på flera dagar
Vad funkar och hur har ni gått tillväga? Man kan ju inte springa och köpa stora säckar av allt hela tiden