d-ponny och 18 år

Du får tävla D-ponny tills det året du fyller 18 år. Även till årets slut.

Tex: Du fyller 18 år i maj 2003, men du får lov att tävla till december år 2003. År 2004 får du inte tävla ponny längre.
Det är vad jag lärt mig, jag kan ju ha fel, var så länge sedan jag tog gröna kortet :o :D

Kram Favina :bump:

Till och med det året man fyller 18, Undantaget ungponny i avd B där man får vara över 18, dock ska ekipaget vara proportionerligt.

Tolvis :bump:

Tror att du får tävla ponnyn som häst istället om du löser ut hästlicens (?)

jag tänkte bara om man fick tävla på nån klubbtävling och ge hästen lite miljöträning inte i något annat syfte.. brukar dom vara så noga när det är klubbtävlingar?

På klubbtävling är det helt upp till klubben. Vi har på vår klubb tillåtit ponnyekipage att tävla i hästklasserna, för det var de höjderna de tävlade på när de var 'ute'.
Vi skulle nog antagligen inte tillåta överårig ryttare att tävla i ponnyklasserna, däremot skulle vi med största säkerhet tillåta att de red utom tävlan förutsatt att ekipaget är proportionerligt.

det brukar man få göra om det nu inte är så att de har ponny och hästklaser...
men det är bara att fråga på klubben :)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 882
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen har Smålands Ridsportförbund anordnat distriktsmästerskap i hoppning för ponny, där Småland men även Öland ingick. Milwa...
Svar
0
· Visningar
47
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka