D&P sadel, värd pengarna?

salladfinger

Trådstartare
Letar nu efter en westernsadel av lättare modell till min dam, har för tillfället en bomlös, så något åt det bomlösa hållet/läderbom/flexbom skulle vara ett steg i rätt riktning,

hittade nu sadeln Trail West av D&P och blev förälskad, ÖGONGODIS:love:
någon som har erfarenhet av denna sadel, och vad är bu och bä med den?
Bra kvalité osv?

Någon som vet några andra bra alternativ i max 20 000 kr klassen?
T.ex Star Trekks sadlar?

Ser gärna att jag kan måtta och få hem RÄTT sadel på en gång;)

Sv: D&P sadel, värd pengarna?

Vet ingenting om just den modellen, men hade en Trail rider tidigare. Helt underbar sadel! Men tyvärr passade den inte mig så jag var tvungen att börja leta nytt..
Är lite inne på samma spår som du, att skaffa en bomlös/flexibom. Då kanske man inte behöver leta som en tok var och varannan månad..

Om du vill ha helt bomlös så kolla upp barefoot och liknande, problemet blir då att hornet blir överflödigt, och att den kan kännas "kuddig" ;)

Nej, de modellerna är helt uteslutna. Jag är ute efter något lite mer.. användbart.

då går du i samma tankar som mig :) blev som förälskad i utseendet på Trail West, enkelt, lätt, användbart men ändå stiligt:d

nej, den går att få i antingen läderbom, ultraflex, eller träbom:) funderar över vilket alternativ som drar ned mest på kilona och ändå blir flexibelt och tåligt

Aha, då är jag med.
Hmm, då kanske jag ska fortsätta med D&P. Mitt största problem med Trailrider som jag hade innan var att sätet var för brett för mig och riggningen tryckte mot hästen.
Kanske om jag tar en annan modell med samma bombredd..
Annars är jag väldigt förtjust i Montsegur, även om det är en fast träbom på dem. Grymt bekvämt!

Liknande trådar

Western Har tänkt lite och bestämt mig för att börja rida western, då jag tyckt det varit lockande länge :laugh: Men då stötte jag på några...
Svar
2
· Visningar
1 157
Western Vill gärna köpa en westernsadel till min häst, jag har inga avsikter att tävla eller hålla på med någon särskild gren utan vill helt...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: gadriel
·
Utrustning Tips på hoppsadel med mkt stöd/ djup? (eller ev allround men de brukar väl inte vara lika bra.. lite "antingen eller" istället för "både...
Svar
11
· Visningar
3 493
Senast: Delailah
·
S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 037
Senast: Sasse_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama