Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är du säker på att det inte är cytopoint veterinären menar?Någon som vet ngt om att behandla med cytostatika för omgivningsallergi på hund?
Har en gammal hund och han får mycket biverkningar av långtidsbehandling med kortison så veterinären föreslog att testa detta.
Jag försöker googla men hittar inget om det.
Någon med erfarenhet?
Oj nu blir jag osäker.. hon skulle maila mig i eftermiddag och även skriva recept då.. jag kan ju ha hört fel får återkomma när hon mailat.Är du säker på att det inte är cytopoint veterinären menar?
Ok! Har du märkt några biverkningar? Min hund får väldigt mkt från kortison när han går på det länge..Min multiallergiska hund får cytopoint vid behov. Förut behövde han en spruta var 5:e vecka men efter foderbyte i januari gick det 5 månader innan han behövde ny spruta. Nu har det gått 3 månader sedan senaste spruta och jag ser inget behov av att fylla på än.
Nej inga alls. Han fick Apoquel tidigare och då fick han biverkningar och blev knäpp mentalt. Han blev sig själv igen när vi slutade med Apoquel.Ok! Har du märkt några biverkningar? Min hund får väldigt mkt från kortison när han går på det länge..
Ok ja kortisonet gjorde ju min hund klådfri helt klart men efter ett år på en låg dos så känns det som han åldrats många många år.. så jag hoppas jag kan byta ut det. Men verkar finnas mer saker att testa då iaf.Mallen har fått en dos cytopoint och är nästan helt klådfri, så tänker fortsätta med iallafall en dos till. Testat både apoquel och cyklosporin innan och ingen av de gjorde henne klådfri.
Får du ge injektionen själv eller måste du till veterinären varje gång?Min foderallergiska hund får cytopoint var fjärde vecka och funkar jättebra på det. Hon behöver dock högre dos än vanligt för att bli helt klådfri
Till vet varje gång om jag förstod det rätt, första fick hon hos vet iaf.Ok ja kortisonet gjorde ju min hund klådfri helt klart men efter ett år på en låg dos så känns det som han åldrats många många år.. så jag hoppas jag kan byta ut det. Men verkar finnas mer saker att testa då iaf.
Får man ge injektionen själv? Eller måste man till veterinären varje gång?
Veterinären varje gång. Jag har inte frågat om man får ge hemmaFår du ge injektionen själv eller måste du till veterinären varje gång?
Ok jag får fråga senVeterinären varje gång. Jag har inte frågat om man får ge hemma
Be dem höja dosen. Poppy vägde 2,6kg men hon fick dos för 3-3,5kg har jag för mig för om hon fick mindre så funkade det inte. Min veterinär sa att man kan överdosera cytopoint rätt så friskt utan att det är någon faraHan har nu fått två injektioner med en månads mellanrum, den sista för en vecka sedan.
Än så länge fungerar det inte… hur fort hjälpte det era hundar? Är det värt att testa en tredje?