Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@gul_zebra Cykelbyxor, men ffa rätt sadel, är det enda som fungerar i längden mot skavsår.
I see, och vad ska man kolla efter hos en sadel? Tycker min är bekväm egentligen, men inte på längre turer@gul_zebra Cykelbyxor, men ffa rätt sadel, är det enda som fungerar i längden mot skavsår.
Gaah, ja jag måste komma igång med mina bålövningar igen. Såååå tråkigt!What she said!
Och kom ihåg att träna mage och rygg, jag märker stor skillnad när jag orkar hålla upp hela magen och ryggen (blir mindre tryck på underlivet då).
HERMES!
I see, och vad ska man kolla efter hos en sadel? Tycker min är bekväm egentligen, men inte på längre turer
Gaah, ja jag måste komma igång med mina bålövningar igen. Såååå tråkigt!
Ah I see, tack! Får spana runt lite och se vad jag kan hittaSadeln ska göra så att man sitter på sittbenen och inte på mjukdelarna. Vansinnigt oskönt i början men i det långa loppet så klarar sittbenen mer belastning än de mjuka partierna i underlivet. Sadeln bör vara hård och så får byxorna stå för den extra vadderingen. Rätt bredd är viktigt, alla har vi olika långt mellan sittbenen.
Ja, bålövningar är skittråkigt. Men det avlastar både underliv, axlar, nacke och händer, vilket är guld värt när man börjar cykla riktigt långt.
Ah I see, tack! Får spana runt lite och se vad jag kan hitta
Indeed! Personligen har jag dock ryggproblem och det är typ lika tråkigt som att göra de där jävla övningarna... Så det är bara att bita ihop och lida antar jag
På vilket vis avlastar det händerna?
Ah men jo, såklart. Tänkte inte så långtJu mer du håller upp kroppen med hjälp av bålen desto mindre tryck lägger du på händerna. Nu beror det i och för sig mycket på hur framåtlutad ställning man sitter i på sin cykel; ju mer upprätt desto mindre tryck på händerna.
Du råkar inte ha racerventil? Var asförvirrad över den själv först när det visade sig att min cykel hade enHjälp
Det här är inte lite pinsamt, men.... Jag lyckas inte pumpa däcken
Trodde först att jag pumpat, men cykeln gick på fälgen. Nu när jag försökte igen så insåg jag att ventilen nog inte var åtskruvad - fine. Men nu lyckas jag inte pumpa däcken (antagligen lyckades jag inte första gången heller...)
Köpte en cykelpump nånstans för ett tag sedan (minns inte var...) Den ska tydligen passa minst två olika ventiler. Ingen bruksanvisning med dock. (det spelar väl ingen roll tänkte jag, hur svårt kan det vara ???)
Det är två hål i pumpen, ett stort och ett litet. I det stora kan man dessutom trycka in adapters till, eh..., fotboll och luftmadrass, tror jag. Inget av det passar min ventil. Det lilla passar nog, tror jag. Det fastnar iof nästan över ventilen... Men luften kommer ju bara genom det stora hålet? Känns som om man behöver plugga igen det?
Eller gör jag totalt fel?
Mina tidigare cykelpumpserfarenheter är pappas gamla tramp-grej - funkade, men var jobbig. Och så pappas tryckluft - som är det jag använt mest. Men nu bor jag inte kvar där utan är förpassad till denna tingest som jag inte kommer överrens med.
Tror inte det?Du råkar inte ha racerventil? Var asförvirrad över den själv först när det visade sig att min cykel hade en
Tror inte det?
Ser ut såhär utifrån i alla fall. Har inte skruvat isär...
http://www.google.se/search?q=cykel...le-heirloom-serp..0.1.173.QCWnCtYMJdY#mhpiv=6
Får inte till det med bilden via mobilen....
*Kl*
Här cyklas det med racer och ibland blir det en tur med den "vanliga". Är väldigt otränad för tillfället så ryggen känns av i slutet på tremilsrundan. Är det någon som sitter inne på några bra övningar just för ländryggen?
What she said!
Och kom ihåg att träna mage och rygg, jag märker stor skillnad när jag orkar hålla upp hela magen och ryggen (blir mindre tryck på underlivet då).