Cykelhjälm - för höga krav?

svea

Trådstartare
Jag skulle gärna cykla med hjälm om jag hittade en som var tillräckligt bra och skön och inte allt för ful.

Men var hittar man cykelhjälmar som:
- Har riktiga cm-storlekar och inte rattar man vrider på
- Passar ovalt huvud (ridhjälmar som funkar är t ex Lami-Cell, CO Fiona's hat och Champion)
- Inte är skitfula

Funderar lite på att köpa en cykelhjälmsliknande ridhjälm i stället...
 
Sv: Cykelhjälm - för höga krav?

En bra hjälm har ratt (eller utbytbara kuddar), annars kan man inte finjustera till perfekt passgorm. Scott, Met, Abus m.fl har alla bra hjälmar i olika modeller som finns i flera storlekar, men med ratt för den sista finjusteringen.
 
Sv: Cykelhjälm - för höga krav?

- Har riktiga cm-storlekar och inte rattar man vrider på

Har inget tips på hjälm då min har några år på nacken och inte stämmer in på dina önskemål.

Men jag skulle dock vilja rekommendera just funktionen att kunna ställa in storleken på hjälmen med hjälp av rattar. Senast idag berömde jag den funktionen. Det har varit SÅ smidigt att bara kunna göra den större nu i vinter när jag ville ha en mössa under hjälmen. Under våren har jag haft ett pannband under och då fick jag minska in lite till. Nu skiftar jag mellan att inte ha någonting annat än hjälmen på huvudet och att ha pannbandet. Supersmidigt att kunna anpassa hjälmen därefter!
 

Liknande trådar

Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 766
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp