Jag har fått ett litet dilemma som jag tänkte lufta med er. Jag har misstänkt länge att jag är allergisk mot något. Men för kanske 5-6 veckor sedan så började det klia i halsen med. Jag försökte att inte tänka så mycket på det. Sedan tillkom ilande samt att de kändes lite skrovligt i luftvägarna och slemhosta som verkligen kom nerifrån! Noll slem från näsan.
Ringde till min VC och fick rådet att prova allergimedicin och vipps så var klådan borta, slemhostan är borta till 99% och faktiskt så är min näsa som har varit täppt och irriterad i över 10 år inte lika irriterad och täppt.
Jag ska till läkaren idag. Jag är fortfarande lite skrovlig i luftvägarna och ibland ilar det lite, känslan sitter mer långt ner i lungorna och på framsidan (

) mot när jag trodde att jag ev hade covid-19, då var känslan högre upp, nästan vid axlarna och på ryggen. Känner mig helt frisk i övrigt, friskare än på länge tillomed!
Man ska ju hålla sig hemma vid minsta symptom, men iomed att symptomen nästan försvinner med antihistamin så borde det väl vara ok? Eller? Shit så svårt detta är

På VC sa de om symptomen försvinner så är det ok, men måste de försvinna till 100% då? Pratade med en vän vars sambo är väldigt allergisk, och hon sa att det hjälper till typ 90%, men inte 100%, så det känns ju normalt att det är så.
Igårkväll när allergimedicinen hade gått ut så återkom klådan och det kändes som att halsen svullnade igen lite med, så gissningsvis så kan det nog vara astma på G, men jag vet inte. Har inte varit med om det innan och har ingen koll på hur det "ska" kännas. Med tanke på att jag är HLA-B27 positiv så är det ju inte helt otroligt om jag har både allergi och astma.