County comp dressyr sadlar

charmant

Trådstartare
Är det någon som har en sån.Ska precis köpa en som jag ridit i en gång.Super skön.Vad är er erfarenhet av denna sadel?Tacksam för svar. :)

Jag har en county comp och älskar den :love:, i dressyren. Dock är den fruktansvärd att rida ut i eftersom den är så djup. När man rider i fältsits hamnar man mycket nära framvalvet med känsliga delar. :o Har man då en häst som min som gärna slår på tvärnitar för stenar/grenar och annat hästätande som finns längs vägen är det inte en optimal uteritts/hoppsadel. Det gör ONT! :o :D

Annars en mycket bra sadel!

mvh :bump:

Jag hade en som jag verkligen älskade....tyvärr växte pållan ur den...så efter ha sparat den i något år insåg jag att jag var tvungen att sälja. Jag red dock inte i den under tiden....bara hade den om i fall att :o :)
Provade andra county-sadlar men tyvärr är min pålle inte bygd för dem :(.
Efter många byten så har jag nu en isabell werth som jag är nöjd med;o)....men en county är alltid en county ;)
/Wera

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
296
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
826
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
504
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder