LucyShow

Trådstartare
Satt och slötittade lite på Buke och hittade en tråd med bilder på hopphästar. Där fanns en serie bilder på en gummiboll e. Coreggio - Grand Veneur som gjorde mig nyfiken på dessa hingstar. Morfar hittade jag som SF men vet ngn ngt om Coreggio? Och ngt mer om Grand Veneur?

Sv: Coreggio

Såg att du skrev i min tråd hehe. Jag tror inte att Coreggio (Coriano- Calvados) har fått så många bra avkommor, förutom min;) Men min hästs mamma har gått GP så det bra i han kanske kommer från henne;) Grand Veneur däremot har fått otroligt många bra avkommor bla Le tot de semilly.

Since 1976, Grand Veneur produced 332 show jumping winners, including more than 75 stallions.
Regularly classed among the best sires, father of winners in show jumping, he has produced among the best : Lama des Landes, ISO 173 ; Love Love de l'If, ISO 164 ; Magicien IV, ISO 163 ; Nabo II, ISO 165 ; Rocky du Carel, ISO 163 ; Tenor de la Cour, ISO 160 ; Vas Y Donc Longane, ISO 161 ; Alfa d'Elle, ISO 162 ; and many showjumping winners in foreign countries like : Le Grand du Tot, Mont Blanc, Quatre de Mai, Sioux de Baugy, Tenor Manciais, Ulysse de Thurin, Upsala de Baussy, Valou de Baussy, Veneur Pierreville, Amour de Coquerie, As de Thurin, Beau Veneur, Belle Landaise, Billy du Lys, etc

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 538
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 248
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 455
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka