Copyright??

C

Contessa

Har hittat en jättefin bild på en slags drake, som jag gärna vill göra som tatuering. Men underst på den sidan, så står det att det är copyright på bilderna. Får väl antagligen användas för privat "visning".
Men är inte en tatuering en slags privat visning? :D

Vill sååå gärna ha denna, har spanat på den i ett år snart.

Kan man kontakta den som äger bilden och fråga?

Mvh//C
 
Sv: Copyright??

Den här ska väl egentligen ligga på datorer, men i mina öron bryter det mot lagen.
Det är ju bara att maila och fråga, jag skulle iallafall bli smikrad om någon frågade om de fick tatuera in en bild som jag gjort ^^
Skulle dock inte bli lika glad om nån tagit min bild utan att fråga.
 
Sv: Copyright??

*svarar alla*

Jag tycker inte heller att det borde bryta mot copyrighten, men man vet ju aldrig.

Jag kommer nog att maila henne, men problemet är bara att hon är engelsk lr nåt (skriver ia fpå engelska) och jag är nog inge vidare på att uttrycka mig på engelska.

Å andra sidan, så kommer hon ju aldrig få reda på att jag gjort den... den chansen att jag kommer träffa på henne å hon ser min tatuering, känns väldigt liten...men det känns lite fel på nåt sätt :crazy:
 
Sv: Copyright??

Jag tror inte heller att det är olagligt, men skulle nog mailat om det var jag!
 
Sv: Copyright??

skriv en "kladd" på mailet du tänkt skicka, lägg ut den här på buke och vips så får du nog massa tips om hur du kan förbättra texten så det du vill ha sagt blir rätt uttryckt :idea:
 
Sv: Copyright??

..........
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Copyright??

Ja, det kan ju va smart att göra...
Men hur 17 ska man skriva då?

Helt rätt och slätt att jag undrar om jag får andvända hennes bild till en tatuering? :banana:
 
Sv: Copyright??

Ja. det blir ju jobbigt att ta massa omvägar runt ämnet, bättre och komma till poängen:D.

Liksom "Hej jag har spanat in din fina bild under en längre tid och undrar om jag kan få använda den till en tatuering?" :D
 
Sv: Copyright??

Ja...får nog lov å göra så... :D

Men nu börjar jag vela...är första gången jag ska tatuera mig...kanske är dumt att ta en rätt detaljrikt och "stor" bild första gången :p

Tänkte på en enhörning istället... (feg :angel: )
 
Sv: Copyright??

Contessa skrev:
Tänkte på en enhörning istället... (feg :angel: )

Hittar du någon snygg enhörning så pm:a gärna mig... Jag är på jakt efter en att tatuera men har inte hittat den rätta ännu (låter som om jag letar karl
;) ) Skulle vilja ha en som stegrar sig och som är lite tribal inspirerad... (Finns det någon som är bra på att rita så gör gärna ett försök :) )
 
Sv: Copyright??

Jag är också ute efter en som stegrar sig, men dom som jag híttat ser jätteskumma ut.
Har hittat en, ijf bara ett huvud :p

Kom att tänka på en sak...eftersom enhörningar jämt är vita, hur blir det som en tatuering...om dom ritar i gråskala eller i svart??
 
Sv: Copyright??

Jag tänkte nog göra min som en svart siluett... Det är jättesvårt att hitta någon snygg... alla befintliga enhörningar ser så himla elaka ut... nog för att tatuerare brukar vara jätteduktiga på att teckna, men hästar är svårt att göra om man inte har luktat på en riktig någon gång :D ...

Men jag har fluktat en del på nätet och man kan ju lika gärna ta en häst och låta tatueraren rita dit ett horn.

Här kommer en länk till en sida med massor av enhörningar som man kanske kan använda som underlag....

http://pages.sbcglobal.net/mwelton/gallypick.htm
 
Sv: Copyright??

Åhh...va mycket fint det fanns där! Snacka om svårt det blir :D
Men nu har jag bestämt mig, jag ska ha "min" drake :love:

Sen vet man aldrig..dom säger ju att man aldrig gör bara en :angel:
 
Sv: Copyright??

Håller med fullständigt, gjorde min för snart 17år sedan o vill ha fler, problemet är att vi har ont om tatuerare här i närheten och sen är det dyrt.....
 
Sv: Copyright??

Ja. billigt kan man nog inte kalla det...

Vet inte om det är nån skillnad i Sverige och tyskland(där jag gör min)?
 

Liknande trådar

Fritid Har hittat en sliten ful båt jag vill köpa, den står i en hamn där vi brukar parkera när vi ska ut i skogen. Den har stått uppställd...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 145
Senast: Vicks
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 053
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 463
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp