Coop och könsmaktsordningen, eller i ditt snabbköp var en leksaksbutik?

För att jag är inget barn som bajsar på sig och vill inte likställas med det, kanske?
För att mina hygenartiklar har inget med småbarn att göra alls. Inte med blöjor, nappar eller pottor.
Toapapper och övriga hygenartiklar var inte ens i närheten.

Jag fattar inte riktigt vad det är som ska diskuteras. Men det finns iaf inte en vara i en matbutik vars placering inte har analyserats både tre och femton gånger innan den placerades där.

Är det någon som ska anse sig diskriminerad i en matbutik så är det väl alla som inte ingår i en barnfamilj och därmed inte tillhör de mest attraktiva stamkunderna :p

Ok, i'll bite!

Det finns en Ica Maxi i närheten där jag bor som har husgeråd, inredningsdetaljer, barnkläder och kvinnounderkäder i samma "sfär".

Det som har retat mig mest hittils var en ÖB som hade bindor och blöjor på samma hylla. Tack för den dissen, liksom.
Den här då? Min Ica för ett tag sen. Idémöte med personalen gone wrong ...
cAdJyqa.jpg

Ja minns inte om det var Ica, men det var någon matbutik. Sen var det också nån mack.
De har pratat om det på radio och jag läste i någon tidning om det
Åh fan! Då var det kanske en central kampanjgrej :banghead:

Jag kollade i mobilen nu, tog bilden den 10 maj och åkte till Grekland tio dagar senare, då släpper jag surret hemifrån rätt mycket. Så därför kan jag ha missat om det pratades om den på andra ställen. Jag hade bilden på min fb men där verkade ingen känna igen den.

Åh fan! Då var det kanske en central kampanjgrej :banghead:

Jag kollade i mobilen nu, tog bilden den 10 maj och åkte till Grekland tio dagar senare, då släpper jag surret hemifrån rätt mycket. Så därför kan jag ha missat om det pratades om den på andra ställen. Jag hade bilden på min fb men där verkade ingen känna igen den.
Jag tror inte det blev någon jättestor grej men det syntes på några ställen.
Det intressanta var diskussionen. Vissa tyckte det stämde precis att man vill ha choklad vid mens och att det var roligt.
Andra tyckte det var nedlåtande och det visar en bild av kvinnor enbart styrda av hormoner

Jag tror inte det blev någon jättestor grej men det syntes på några ställen.
Det intressanta var diskussionen. Vissa tyckte det stämde precis att man vill ha choklad vid mens och att det var roligt.
Andra tyckte det var nedlåtande och det visar en bild av kvinnor enbart styrda av hormoner
Jag skrattade mest åt hur korkat det var men skulle jag vara allvarlig så lutar jag åt det senare.

Jag googlade nu, hittade en liknande bild från Ica Maxi i Alingsås 2013 - hos Kostdoktorn! :D Som LCHF-are tyckte han att det var fel att locka med choklad när man är oförberedd och har svårast att motstå. Han hade också hittat Dajm bland äggen. :confused:

Jag skrattade mest åt hur korkat det var men skulle jag vara allvarlig så lutar jag åt det senare.

Jag googlade nu, hittade en liknande bild från Ica Maxi i Alingsås 2013 - hos Kostdoktorn! :D Som LCHF-are tyckte han att det var fel att locka med choklad när man är oförberedd och har svårast att motstå. Han hade också hittat Dajm bland äggen. :confused:
Dajm bland ägg? Där förstår jag inte kopplingen...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka