confused ( väst )

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pollan

okej.. läste nu TR på ridsport att vi juinorer ska bära väst vart/hur vi en rider på tävlingsområdet. Altså det räcker med att de tvingar oss att ha väst på banan och på framhoppningen men där går väl gränsen? Altså även om vi rider dressyr kl 8 (lixom uanför "tävlingstid" ) på morgonen för att rida igenom hästen ska vi ha väst och även om vi bara ska skritta ut en runda :confused: :crazy:

VARFÖR behöver då inte dressyr ryttarna ha väst ? vi gör ju PRESIS SAMMA SAK !!!!!!!! :eek:

Om man ska maila och klaga och fråga va de tänkt, mailar man kansliet då eller någon speciell?

Sv: confused ( väst )

Ja det är helt otroligt:eek::eek:
Det roliga är att dom inte har gått ut starkt med det känns det som, för ahde jag inte vart inne här så tror jag med all sannorlighet att jag inte skulle plockat med västen nu 08!?

Problemet är att jag inte fattar grejen, man kan itne sätta en "lag" på något som äör upp till en själv att bestämma. alla kanske inte har råd att köpa en väst i den klassen som är bestämd att man ska ha..

Jag kan ändå acceptera det, men inte när själva tävligen "pågår" eller efter klassens eller rittens slut. Ne gud, det är nästan så att man vill gå ut med en namnlista och skcika till Sv.Ridsportförbundet..:confused::confused::eek:

*kl*
Någon som sitter med TR?
gäller detta bara juniorer?
Hur är det för young rider med väst på banan/framridning samt tävlingsområdet?

det gäller väl upp till man är 18 år. Oavsett om man rider som Youngrider från 16. MEn är man över 18 så slipper man.

lite ot, men nu har jag suttit och skrivit ut hela TR och satt in i en pärm, 81 sidor :p

Som jag skrev i någon annan tråd, jag tycker du ska maila och fråga!

Vet inte riktigt heller vem man ska maila, Anna Nyström var den första jag tänkte på? Annars kan man väl bara slänga iväg ett mail till kanslets mail, och be dem vidarebefodra till "rätt" person.

Ja det är helt otroligt:eek::eek:
Det roliga är att dom inte har gått ut starkt med det känns det som, för ahde jag inte vart inne här så tror jag med all sannorlighet att jag inte skulle plockat med västen nu 08!?

Problemet är att jag inte fattar grejen, man kan itne sätta en "lag" på något som äör upp till en själv att bestämma. alla kanske inte har råd att köpa en väst i den klassen som är bestämd att man ska ha..

Jag kan ändå acceptera det, men inte när själva tävligen "pågår" eller efter klassens eller rittens slut. Ne gud, det är nästan så att man vill gå ut med en namnlista och skcika till Sv.Ridsportförbundet..:confused::confused::eek:

Så då kan man heller inte kräva hjälm vid all ridning på tävlingsområdet, att man bara behöver ha hjälm inne på banan? Ska det också vara upp till var och en att bestämma?
För nu är det så att ridsportförbundet utformat en ny regel; är man under 18 ska man ha säkerhetsväst, det är således inte upp till var och en att bestämma själv!
Har man inte råd att köpa en väst för 500 så har man banne mig inte råd att tävla heller!! (Ja, det finns godkända västar även i den prisklassen)

Till er som vill skicka mail, namnlistor, what ever...: Skicka på, regeln börjar gälla efter nyår iallafall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 320
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Dressyr Hej på er!! Lite funderingar så här på kvällen, när hästen går på bogarna? Hur skulle ni beskriva det? Jag har en äldre häst som jag...
Svar
10
· Visningar
3 400
Senast: Linnpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka