AnnaKarinA
Trådstartare
Vart kan man köpa det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mmmm, jag var där i fredags och lämnade ett träckprov på märren, ska köpa det nu men tänkte om det fanns nånstans närmare *lat* veterinär behöver inte förorda, man får köpa ändå tydligen. Tack för era svar!!Boj skrev:Finns här http://www.mybac-vettech.se/display.html
Men det är dyrt, ca1000-1200 kr för 3 dagar som ges i en dos per dag. Veterinär brukar säga till när det behövs, eller efter provtagning.
Jag körde dit och köpte på plats, men då tror jag att min veterinär ringde före.
Hos Mybac- vettech kan man köpa utan recept.Blossom7 skrev:Hej
Så vitt jag vet kan du endast få detta på recept av veterinär.
Men jag kan ha fel.
AnnaKarinA skrev:Mmmm, jag var där i fredags och lämnade ett träckprov på märren, ska köpa det nu men tänkte om det fanns nånstans närmare *lat*
Smart!!!Boj skrev:Jag gav det rakt in i munnen med ingivare, det var så dyrt att inte en droppe fick gå till spillo.
Ett pulverpreparat med e-colibakterier i. (om jag inte missat nåt...)Fröken_Skåne skrev:Vad är Colicur för något?
Grundproblemet var att hon kastade föl i nionde månaden, höll på att dö, stod på Ultuna i 8 dagar och fick medicin i hästdoser... :smirk:Boj skrev:Du får upp den genom kuren, men frågan är snarare varför hon inte behåller det i sin kropp. Diverse inflammationer i tarmen kan förorsaka att e-koli värdet sjunker.
Jag väntar tills damen behagar lyfta på svansen, de får fri tillgång på hösilage så högarna kommer ganska tätt, om man säger sågejsa skrev:Hur gör du med det? Låter du veterinär komma ut och ta lite prov direkt från tarmen eller står du och väntar?
Vet inte hur jag ska göra i morgon. Det är ju lättar om man har en häst men två.......och sedan vara färskt.