niardasp

Trådstartare
Någon som har dressyrprogrammet för den klassen?
Hittar den inte på stallbacken.com, antingen så är jag blind eller så finns det inte där. Tacksam för svar :)

Sv: Cnc*

Som alla andra FEI program kan man hitta dom på FEIs hemsida, som om jag minns rätt heter horsesport.org
Tyvärr på engelska.
fö en suverän sida, du kan hämta hem int. reglementen och mycket mera.

Är CNC* samma som CCI* och CIC* eller vad är skillnaden? För jag hittar ju programmen till de två sistnämnda.

Det finns inget särskilt program för CNC*, utan man använder de internationella, de som heter CIC*/CCI*.
Om det är version A eller B som används är upp till varje arrangör att bestämma.

N står för nationell
I för internationell
CNC och CIC är endagars
CCN och CCI är tredagars
Svårighetsgraden internationellt är oftast en aning högre, eftersom nationella banbyggare måste tänka på att även debuterande ekipage ska ha en fair chans att fullfölja terrängen.
Mästerskap t.ex CNC* för juniorer ska vara mer utslagsgivande än en vanlig bonnatävling.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: KeeNine
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur