Classic Pleasure

P

Primadonna

Hej, jag undrar hur Classic Pleasure går till och är det en typisk Westerngren. Hur ska man vara klädd? Kan man vara med i en nybörjarklass utan att ha ridit den grenen förut? Är lite nyfiken på denna gren och skulle någon gång vilja prova... :)

Sv: Classic Pleasure

Nu blir jag också nyfiken...var har du sett CP? Har aldrig hört talas om det - har jag missat något!

Classic Pleasure är väl en gren för gaited horses, dvs gångartsraser som morgan, araber, saddlebred och liknande? Vi har väl inte så mycket sådant i Sverige (?) men det är ju inget som räknas till westerngrenarna. Det finns inte med i wras', aqha's, apha's regelböcker.

Det är en gren som är med i Arab-cupen/EM som är den 9-11 juli i Bökeberg.
Den ingår i en cup för de klassiska grenarna hopp och dressyr, sen finns det också cuper för Westerngrenar där western pleasure ingår. Eftersom jag inte är någon westernryttare funderade jag på om denna gren var något som man skulle kunna pröva på...

Western pleasure är inte samma sak som classic pleasure.

Men visst kan man ställa upp i en "nybörjartävling" som du kallade det även om man aldrig tävlat innan! Någon gång ska ju vara den första :laugh: Testa vettja!

Tack för era svar och engagemang, nu har jag fått reda på lite mer, utrustning är vanlig dressyrutrustning och man rider i alla gångarter längst med fyrkanten, ökning i trav och galopp och det ska se mjukt och harmoniskt ut, så det ska jag testa på, får se hur det går...:)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: KeeNine
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 729
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30