R

Raderad medlem 19815

Jag är kanske helt trög men jag har inte fattat hur man citerar. Jag vet att det finns en gammal tråd om detta men dels fattade jag inte förklaringen i den (trög var det,ja!) och dels hittar jag den inte. Hur gör man alltså? Om man inte vill att det ska stå /QUOTE utan att det man vill citera blir gult. Tack på förhand!

Hannah

Sv: citering

hannah skrev:
Jag är kanske helt trög men jag har inte fattat hur man citerar. Jag vet att det finns en gammal tråd om detta men dels fattade jag inte förklaringen i den (trög var det,ja!) och dels hittar jag den inte. Hur gör man alltså? Om man inte vill att det ska stå /QUOTE utan att det man vill citera blir gult. Tack på förhand!

Hannah

Man väljer Citat-Svar, och sen rör man ingen [ Q U O T E ]-tagg som man ser, inte de med =namn i och heller inte de med / i.

Det som står mellan [ Q U O T E = n a m n ] och [ / Q U O T E ] blir gult och indraget.

Preciserar: RÖR INGEN [ och ] och heller inte det som står däremellan.

Senast ändrad:

Fast...Om man bara vill citera någon mening ur texten? Använder man ändå citat-svar då?

I den andra tråden står att man ska kopiera och klistra in och trycka på pratbubblan.

Jag skulle använda citatsvar ändå, och sen försiktigt klippa bort det jag inte vill ha med i citatet.

Försiktigt, för om du råkar ta bort en [ eller en ] eller / eller nån bokstav i QUOTE så sabbas hela citeringen.

Forumen kan inte rättstava borttappade delar av taggar (de kallas så, grejerna som ser ut som [ Q U O T E ] och [ B ] och så), och taggarna måste vara 100% rätt.

Tack för din förklaring. Hoppas det funkar nu då.

Det gör det säkert! Använd förhandsgranskningen så kan du se till att det blir rätt innan du postar ditt svar.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
670
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 734
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar