M
mirjada
Jag blev tillfrågad i söndags om jag skulle kunna tänka mig att vara kurs ledare för en foder kurs på klubben.
Visst skulle det vara kul ....
Jag har hållt på med foderstater foder mm i över 10år, jag har gått kurser, varit på föreläsningar, läst böcker mm...
Så visst har jag koll på vad det är jag gör.
Men....
Jag har aldrig varit i en situation där jag har behövt att lära andra om det och stå och berätta och förklara hur och varför det här med foder är som det är ...
Jag vet att dom som kommer att delta kommer att vara både hästägare, medryttare/skötare och eventuellt även ridskoleryttare dessa personer kommer att vara i blandade åldrar och givet vis ha olika kunskapsnivåer...
Denna kurs kommer att inefatta även andra ämnen som juridik ekonomi mm och så foder(olika kursledare till varje "del") och varje ämne kommer att ha 1-2 kurstillfällen.
Så nu frågar jag er här i foderforumet om hjälp.....
Foder är ett mycket stort ämne och det jag funderat på är hur man ska lägga upp allt...
Hur ingående ska man vara om foder?
Vad tycker ni att man ska lägga "tyngden" på?
Alla kommentarer, tankar och ideer är välkommna,
här eller till min mail mirjada@astrom.net!
Tack för er hjälp!
/M
Visst skulle det vara kul ....
Jag har hållt på med foderstater foder mm i över 10år, jag har gått kurser, varit på föreläsningar, läst böcker mm...
Så visst har jag koll på vad det är jag gör.
Men....
Jag har aldrig varit i en situation där jag har behövt att lära andra om det och stå och berätta och förklara hur och varför det här med foder är som det är ...
Jag vet att dom som kommer att delta kommer att vara både hästägare, medryttare/skötare och eventuellt även ridskoleryttare dessa personer kommer att vara i blandade åldrar och givet vis ha olika kunskapsnivåer...
Denna kurs kommer att inefatta även andra ämnen som juridik ekonomi mm och så foder(olika kursledare till varje "del") och varje ämne kommer att ha 1-2 kurstillfällen.
Så nu frågar jag er här i foderforumet om hjälp.....
Foder är ett mycket stort ämne och det jag funderat på är hur man ska lägga upp allt...
Hur ingående ska man vara om foder?
Vad tycker ni att man ska lägga "tyngden" på?
Alla kommentarer, tankar och ideer är välkommna,
här eller till min mail mirjada@astrom.net!
Tack för er hjälp!
/M