K

kanske

Börjat försöka jaga sadlar att prova som kan vara tillräckligt korta f lilleman.

Har bl.a. fått tips om Circle Y. Det verkar vara ett väldigt bra märke iaf av vad jag har förstått?

Sen har jag hittat Circle sadlar med andra bokstäver på slutet,
bl.a. en "Circle C".
Men det måste vara ett helt annat märke? Hittar knappt nån info...
Men verkar vara en rejäl sadel? Eller?
Kanske bara är skräp - jättesvårt tkr jag...

Nån som vet nåt om den?

Sv: Circle C?

Aldrig hört talas om "circle c"

Circle Y är ett bra märke, jag har haft flera äldre CY och varit väldigt nöjd med dom både kvalitéts och passformsmässigt.

Har sett annonser med alla möjliga bokstäver efter "Circle".
Men kanske säljaren som inte vet vad det är?
...inte jag heller erkänner jag villigt... :crazy:

Märket är snyggt iaf - kan det vara en Circle Y ändå? ;)
Eller kanske bara är nåt annat skräp...

105335153_3.jpg

Nej en circle y är det inte. Och ja det finns många "circle märken" men just circle c har jag inte hört talas om. Men det behöver ju inte betyda något iof :)

En snabb googling säger mig dock att det är ett ekonomimärke av sämre kvalitét, dom jag hittar är mest glasfiberbommar och dåligt asien läder men jag kollade bara som hastigast och kan absolut inte säga något om märket. Har du någon bild på hela sadeln? Är det alltså något du funderar på att köpa eller redan har?

Det är inte samma double C som wrangler länkar till.

Jag har haft en sån sadel som flärpen kommer från. Det är samma sadel som Deubers trailrider (också modelnummer 1031), hon jag köpte den av sa att det också var deuber som hade gjort de här sadlarna.

Jag har också haft sadlar av Circle Y's lågprislinje. De här är av ok kvalitet, men mycket tunnare i lädret än tex circle Y's billigare sadlar.

Liknande trådar

Western Hej! Jag behöver verkligen hjälp! Jag letar westernsadel till min 9 åriga haflinger. Han är rejäl och väldigt vid vid bogen. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 490
Senast: Blimblom
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 906
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka