Chrysler PT Cruiser

Blueberry

Trådstartare
Är den så rolig som den ser ut?
Jag hade först siktet inställt på en Golf, men de ligger ändå rätt lika i pris för modellerna från första halvan av 2000-talet och PT Cruiser ser ju onekligen väldigt mycket roligare ut. Vad har ni att säga om den?

Är den säker?
Är den glad?
Går den sönder?
Hur mycket bränsle (bensin) drar den?
Ska jag stryka den från min lista?

Nu var det några år sedan jag tittade på en sådan men jag ville inte ens provköra...

Satte mig bakom rattenoch kände mig stor och obekväm. Jag är trots allt bara 1,67. Baksätet var litet och obekvämt och definitivt nte gjort ör att sitta i. Möjligen transportera kassar.

Så; körning vet jag inget om. De är supersnygga och jag tror att de borde varit VÄLDIGT populära om de varit nåt att ha. Men jag ser knappt några?

Ingen tipptoppbil om jag förstått det hela rätt. Två personer på mitt förra jobb hade varsen som "sommarbil", så jag antar att det finns en anledning till att de inte körde den på vintern.

Jättekul idé med utseendet - men dom satte inte i någon motor... :down:
Två av mina vänner köpte - båda har sålt igen...

P.s Vill du ha en körglad bil? Stryk den från listan ;)

Okej, jag återgår till golfplanerna.

(Och maken skrek rakt ut när jag föreslog PT Cruiser, hehe.)

Tack för avrådan :bow:

Okej, jag återgår till golfplanerna.

(Och maken skrek rakt ut när jag föreslog PT Cruiser, hehe.)

Tack för avrådan :bow:
jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men jag fick höra att de var rostiga redan när de såldes som nya i hallarna. Kvalitén är med andra ord inte den bästa, bortsett från undermåliga köregenskaper, dålig säkerhet mm. :p

Behöver du utrymmet som golf har eller fyrdörrars?
Annars är ju Mini lika rolig som den ser ut! Tidiga Golfar (-98->-04) är ju samma platta som ex Beetle eller kanske Audi TT. Nu är ju Golf otroligt praktiska och köp en GTI så är den rolig att köra också (-05 och framåt) och man kan ha dragkrok på med ok dragvikt.
Åh, finns ju så mkt kul!

Mvh Thomas

Behöver du utrymmet som golf har eller fyrdörrars?
Annars är ju Mini lika rolig som den ser ut! Tidiga Golfar (-98->-04) är ju samma platta som ex Beetle eller kanske Audi TT. Nu är ju Golf otroligt praktiska och köp en GTI så är den rolig att köra också (-05 och framåt) och man kan ha dragkrok på med ok dragvikt.
Åh, finns ju så mkt kul!

Mvh Thomas

Jag behöver absolut ha utrymmet, det ska få plats en bilbur i skuffen och en bebis i baksätet :)

Det är tänkt som en kompletteringsbil till Volvon.

Haha, ok, jag förstår =)

Vår lilltjej är tre år nu så 2-dörrars kupéer går att kompromissa in (tack och lov), däremot kommer vi troligen skaffa hund snart så då lär man få prioritera om igen misstänker jag..

Mvh Thomas

Haha, ok, jag förstår =)

Vår lilltjej är tre år nu så 2-dörrars kupéer går att kompromissa in (tack och lov), däremot kommer vi troligen skaffa hund snart så då lär man få prioritera om igen misstänker jag..

Mvh Thomas

Haha, och jag som älskar stora bilar egentligen. En coupé blir det då inget med ;)

Nu har du ju redan strukit den, men ifall nån annan är nyfiken kan jag säg att det är den mest högljudda bil jag suttit i. När vi satt i baksätet hörde vi inte vad de sa i framsätet.
Däremot säger min moster (som har två!) att de går som ett lok på vägen, stabilt alltså. Det är ju möjligt, för den låter ju som ett också.
Hon valde den för att hon sitter bra i den, hon är över 180.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·
Äldre Ni som har en sådan här, vilket jag hoppas det finns!:) Vore jättekul att få höra om ni är nöjda med bilen eller inte? Är den rolig att...
Svar
4
· Visningar
1 401
Senast: tassel
·
Islandshäst Fick hem ny sadel idag till min nya häst, en äldre top reiter (gissar att det är en sport 2000). Det är en modell med utstickande bossor...
Svar
6
· Visningar
2 096
Senast: Niela
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar