Chilli (butiken), erfarenheter?

Plommonlila

Trådstartare
Funderar på att beställa en soffa och ett soffbord därifrån. Någon som har beställt? Erfarenheter? Vad kostade det med hemkörning? Läste i villkoren att de endast levererar till gatan, uppbärning kostar extra, någon som testat?

En kompis till mig beställde ett marmorbord som levererades krossat sisådär 5 gånger. Sen tröttnade dem och beställde från annan leverantör.

Men har aldrig beställt själv!

De är samma ägare som Trademax nu va? Har för mig det och sortimentet är i stort sett samma när vi köpte vårt marmorbord. Via trademax dock. Bordet är fint, levererades helt och nu har vi haft det i 1,5 år och det ser ut som nytt.
Det var restat när vi beställde men levererades innan angivet datum. Så kan absolut inte klaga :)

Jag köpte två sängbord från Chilli i vintras. Deras leveransalternativ var minst sagt begränsade i mitt område, antingen kunde de leverera med hemkörning under kontorstid eller så kunde man eventuellt åka och hämta ut varorna på närmaste godsterminal hos deras speditionsbolag. Inget av alternativen var praktiskt genomförbart, men efter en hel del kommunikation fick jag dem att leverera till min arbetsplats. Jag upplevde kommunikationen med Chilli, både via mail och telefon, som omständlig, splittrad och delvis motsägelsefull. Dessutom har de tydliga brister i rutiner kring sin logistik. Sängborden kom så småningom till min arbetsplats, men helhetsintrycket gör ändå att jag kommer att välja bort Chilli/Trademax i framtiden.

Jag har köpt en byrå därifrån. Den kom fram i helt skick och inom rimlig tid, levererades fram till dörren men jag fick bära in den själv. Så långt inga klagomål. Däremot råkade det bli lite fel med adressen när jag skickade iväg beställningen (upptäckte felet direkt efter jag beställt) och att ändra det var en tämligen krånglig historia.

Funderar på att beställa en soffa och ett soffbord därifrån. Någon som har beställt? Erfarenheter? Vad kostade det med hemkörning? Läste i villkoren att de endast levererar till gatan, uppbärning kostar extra, någon som testat?

Vi beställde matbord och stolar! Första leveransens så var bordet skadat på ca 5cm i ena kanten men då fick vi behålla det bordet och dom skickade snabbt ett nytt. Det trasiga gav vi bort :)

Jag köpte två sängbord från Chilli i vintras. Deras leveransalternativ var minst sagt begränsade i mitt område, antingen kunde de leverera med hemkörning under kontorstid eller så kunde man eventuellt åka och hämta ut varorna på närmaste godsterminal hos deras speditionsbolag. Inget av alternativen var praktiskt genomförbart, men efter en hel del kommunikation fick jag dem att leverera till min arbetsplats. Jag upplevde kommunikationen med Chilli, både via mail och telefon, som omständlig, splittrad och delvis motsägelsefull. Dessutom har de tydliga brister i rutiner kring sin logistik. Sängborden kom så småningom till min arbetsplats, men helhetsintrycket gör ändå att jag kommer att välja bort Chilli/Trademax i framtiden.
Förstår att du väljer bort dem i framtiden, sånt där krångel och dålig kommunikation kan verkligen sabba förtroendet för företaget, läste flera liknande omdömen på prisjakt.

Jag har för mig att jag köpte mina balkongmöbler från Chilli (förra året) och jag kan åtminstone inte minnas att det var några direkta problem alls på något sätt.

Jag minns dock inte riktigt om det var angående de här möblerna eller något annat jag beställde i samma veva - från ett helt annat företag - där jag hade lite kontakt fram och tillbaka med DHL om leveransen, innan jag bestämde mig för att helt enkelt åka till deras terminal och hämta grejerna själv (vilket iofs inte innebar några större besvär för min del).

Men jag vet att jag också tvekade lite innan jag la beställningen pga att jag hört en del negativt om dem, men det gick alltså bra den gången.

Har köpt säng och massor av inredning. Har fungerat jättebra.
Sängen var skadad när den kom på ett ställe, men det är ju inte deras fel. Men det löstes snabbt och smidigt och vi fick en good will-kompensation dessutom.
Har bara gott att säga. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 486
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 493
Senast: Fibusen
·
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 331
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar