Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vet att det finns några här som har stenkoll på Childeric. Har de ändrat storlekarna på sitsen på de nyare modellerna? Förut var ju 18" typ knappa 17" i våra mått, provade nu en 17,5" DFL och den var gigantisk.
Jag vet inte riktigt, men DAC och DI så är ju storlekarna 1 nummer större än normalt, även de nya.
Har dock sett flera annonser på DFL, och på dem så är ingen över 18. Så min gissning har varit att på den modellen så är storlekarna som på andra märken. Men det är en gissning som sagt. Har provat en DFL men nu kan jag inte komma ihåg vad det var för storlek på den.
Min stallägare har nyss köpt en DFL och just den modellen är tydligen framtagen i samarbete med Ellen och är anpassad för den svenska marknaden och har därmed svenska mått. Hennes är en 17,5" och den är bra mycket rymligare än min 17" DAC.
Säger som föregående, DFL är anpassad efter våra mått. DAC är precis som de har varit, köpte en ny efter samma mått som en 04a DI Kan jag inte uttala mig om.
Hur mycket kan man göra om? Ändra bomvidd, så att den passar en rakare eller mer svängd rygg?
Funderar nämligen på om min sadel verkligen passar så bra som den har gjort? Den lättade bak när jag longerade honom häromdagen, ingen fin longering utan har fick springa av sig, tänkte be någon filma när jag rider och se då..
Det du kan göra är att byta eller ändra panelen. Tex kan du få tjockare fyllning om sadeln blivit för vid eller tvärtom. Du kan också byta hela underredet om det krävs större ändringar som att göra den mer svängd eller rak.
Själva bommen tror jag inte går att värma om ed, men är inte helt säker.
Hästmänniskan
Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Hundavel & Ras
Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.