Chihuahuavalp som dregglar

saraaandersson

Trådstartare
Min chihuahuablandning på 18v började idag dregla mycket. Han har inte gjort det förut. Nos och tassar är lite kalla och ville inte äta på em. dock har han alltid "problem" med maten och svår att få och äta. Han leker som vanligt och verkar pigg. Något som varit med om liknande?
Funderar på om det är något han ätit ute eller om något sitter fast?
Blir han sämre ikväll åker vi in till vet. jouren, annars ringer jag veterinären imorgon om han inte är bättre.

Sv: Chihuahuavalp som dregglar

Han har möjligtvis inte slickat på en padda?? Då ser dom ut som dom fått rabies :D men det är lätt att få dom sluta dregla om det är det,ge lite mjölk,det neutraliserar giftet.

Det är ingen omöjlighet. Provar med det! Bäst med laktosfri eller "vanlig" mjölk? Finns både och hemma :)

Jag har bara gett vanlig,och jag vet inte vad det är i mjölken som hjälper så prova vanlig.

När min hund plötsligt började dregla så berodde det på att han hade en tumör i munnen. Har du tittat efter i munnen på hunden om det är något som inte står rätt till?

Det kan vara inflammation i en spottkörtel - har bekanta som haft chihuahua som akut fick problem med det och han dreglade massor. Vet inte alls om det är vanligt i rasen, men kom på det när jag läste din tråd.

Hur är det med tänderna? Mkt vanligt att hua-huor har problem med tänderna, inte alltid de får plats i munnen som de ska eller att mjölktänderna inte trillar ut.

Min Chihuahua blandras hade liknande för 5 veckor sedan. Dock var han slö ville varken äta eller dricka. De börja med på torsdagen att han var slö, fredag ville han inte direkt äta men gjorde de ändå (Han är världens matvrak så ja reagerade väldigt starkt på detta, men trodde det kunde vara värmen) Söndag kväll varken han åt eller drack så ringde veterinären och rådfråga men de tyckte jag kunde vänta tills nästa dag eftersom jag ändå hade fått i honom både mat och vatten på förmiddagen. På söndagen började han även att dregla rätt mycket. Vi åkte in på måndag till veterinären då var spott körteln jätte inflammerad så han behövde operation.

Nu är han precis som vanlig:)

Skriv gärna om vad de var, kan va "roligt" att veta om de är vanligt på rasen.

Jag ringde Strömsholm några timmar efter första inlägget här, de tyckte att jag skulle avvakta: hålla koll på temp och borsta tänder + skölja munnen på honom för att få bort bakterier, om han ex ätit/slickat på något olämpligt, samt vila. Gjorde som de sa (på eftermiddagen) och under natten dreglade han inte alls. Han är helt bra nu, så troligtvis hade han fått i sig något opassande.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 699
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 560
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar