Chevinal Plus-E-vitamin

M

MadickenII

Nån som kan svara på min fråga?

Om man ger 25 ml Chevinal Plus per dag och samtidigt fordrar med hösilage, behöver då hästen något extra e-vitamin utöver det den får genom chevinalen. Det är ett dräktigt sto och tre ridhästar...:)

Tack Andrea

Sv: Chevinal Plus-E-vitamin

Nej, chevinal är ett vitamintillskott och du behöver inte ge extra E- vitamin. Däremot innehåller chevinalen varken ca eller p så om du inte har mkt bra värden på ditt grovfoder måste du troligen tillföra det.

Sv: Chevinal Plus-E-vitamin

nej dom behöver inte något extra ca för det får dom fem gånger för mycket genom grovfodret och sen får dom fosforbalans för att snygga till kvoten

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Nu börjar det närma sig ev. Hästköp för mig. På vissa av stallen jag kollat på så sköter man foder och strö själv. Detta har jag lite...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 495
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama