Chevinal + BioMag??

S

Sentenced

Chevinal Plus innehåller ju varken fosfor eller kalcium men om jag även utfodrar med BioMag så får jag väl ändå med kalciumet och fosforen utan att jag behöver något mer?
Hon käkar även lusern som även det har gott om kalcium.. låter det knasigt att ge både Chevinal plus och BioMag?

Kan det bli dumt om det råkar bli överskott av t ex magnesium eller kalcium??

:D

Sv: Chevinal + BioMag??

Chevinal innehåller varken P eller Ca, Biomag innehåller magnesium samt fosfor och inget kalcium.
Lusern innehåller 13 gr Ca samt 2,8 gr P per kg foder, om hästen har täckning beror ju på hur den övriga foderstaten ser ut med grovfoder och allt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: AraSlei
·
Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag tänkte starta en tråd för oss som fodrar utan grovfoderanalys. Hoppas att detta kan bli lite av en kunskapsbank. Mycket för att lära...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 194
Senast: bizzy
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025