Chaps el helskott

superbusan

Trådstartare
Jag har inte haft ridbyxor på ett tag utan rider i vanliga jeans. Min nuvarande sadel är ganska hal så jag tänkte göra slag i saken och skaffa mig något med lite grepp i. Föredrar ni chaps eller helskodda ridbyxor? Motivera!

Sv: Chaps el helskott

Iiik, rider du med Jeans??? Får du inte skavsår av sömmen?

Jag föredrer helskodda (helst oskodda eftersom jag gillar att man är rörlig i sadeln och kan påverka lätt med sits och sittben) om jag måste välja. Anledningen är att dessa sitter på plats så att säga. Chapsen kan ju glida ibland och "rynka" sig. Helskodda känns mer stadigt. Asch, vet inte riktigt hur jag ska förklara. Hoppas du fattade något av mitt svammel...........

Mvh//LG

Nej det går så bra att rida i jeans bara det inte är dubbelsöm på insidan - lat, tycker det är bekvämt att slippa byta - Fast då har jag inte ridit så långa stunder. Du föredrar alltså helskodda.

Jag föredrar Helskodda. Har dock aldrig ridit med chaps men det är för att jag tycker det är så fruktansvärt fult! :D

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att... 2
Svar
20
· Visningar
1 908
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 617
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025