Chapman sto

Sv: Chapman sto

någon?? jag funderar på att eventuellt köpa avkomman om allt går vägen(får den billigt), men vill ju veta lite vad man köper...så jag undrar om det inte finns nån som har koll på nått av det jag undrar...:confused:
 
Sv: Chapman sto

Vad ligger bakom Chapman?

Jag vet att det sägs att han ger mycket humör till sina avkommor, men det kan ju dämpas med ett möderne med stabilt temperament.

Nu ser jag att du skickat en länk:o och ska genast studera stammen!
 
Sv: Chapman sto

Stoets stam ser ut att kunna vara lite tung och med temperament, men också bra rörelser.

Om Dionysos och hans avkommor vet jag inget. Har bara sett honom en gång. Som tröst för att jag inte vet så mycket lägger jag in en bild på honom från framridningen i Falsterbo förra året;)

P1010182.jpg
 
Sv: Chapman sto

Själv har jag fött upp två Chapman avkommor. Med ett mycket hetsigt möderne (Cavalotti - Herkules - Frondeur). De är visserligen linjeavlade på Frondeur som jag inte hur han var i psyket. Men dessa två är riktigta kandidater för att bli polishästar. Supercoola, lättlärada och helt orädda men ändå väldigt framåt. SÅ min erfarenhet av Chapman är att lugnat ner psyket enormt med tnke på stoet och hennes tidigare avkommor. Precis som Görel så vet inte så mycket om Dionysos.
 
Sv: Chapman sto

Vad ligger bakom Chapman?

Jag vet att det sägs att han ger mycket humör till sina avkommor, men det kan ju dämpas med ett möderne med stabilt temperament.

Nu ser jag att du skickat en länk:o och ska genast studera stammen!

Fast jag tror inte att det nödvändigtvis behöver vara så. De två Chapmanhästar jag träffat har varit snälla, ambitiösa hästar som gärna vill göra rätt. Lätta att handskas med också. Den ena är dessutom Chapman-Kew Gardens xx, och har således knappast stabila gener från mödernet, men den hästen är en riktig klippa. Går som ridskolehäst och står ut med det mesta i ryttarväg, så att säga. Med en lite bättre ryttare slår han nästan knut på sig själv i sin iver att göra rätt. Stabil och inte rädd för något. Däremot så är det ju inga ädla hästar direkt.
 

Liknande trådar

Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 058
Senast: Karoliten
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 857
Senast: pastejja
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 182
Senast: pastejja
·
Avel Ja det är ju alltid kul att kolla runt och ha en plan B ifall att.. :angel: Jag har köpt mig ett Lettiskt sto e. Donnerbube II...
Svar
11
· Visningar
1 844
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp