- Svar: 28
- Visningar: 2 253
Är det risken att bli utsatt för elaka kommentarer, som gör att tävlandet minskar i Sverige? Ridsports chefredaktör Catharina Hansson efterlyser ett snällare klimat både på tävling och sociala medier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Definitivt wild and crazy!Lite "wild and crazy" idé här...
Kanske skulle man vara snällare mot hästarna först?
Många av krönikorna har jag märkt känns inte helt genomtänkta. Utan mer som att man vill göra en snabb poäng utan att göra en mer grundlig analys.Jag blir så trött på denna människan. Har hon helt missat först en pandemi, sen krig och inflation och folk går på knäna ekonomiskt! Men nej, va snäll mot den max handfull människor detta kan appliceras på så kommer tävlingsverksamheten blomstra igen
Men det vet du väl, bara hoppning och dressyr( möjligtvis fälttävlan ibland) räknas för tidningen ridsportSen finns det massa inriktningar. Har krönikören koll på alla? Inom western, island osv? Menar man en specifik gren är det bra om detta även framgår i texten.
Många av krönikorna har jag märkt känns inte helt genomtänkta. Utan mer som att man vill göra en snabb poäng utan att göra en mer grundlig analys.
Tex kommentarerna hon syftar på kanske finns en sanning bakom? Eller har verkligen folk generellt blivit elakare mot varandra?
Nej det tycker inte jag utan man har däremot blivit bättre på att faktisk påpeka felaktigheter. Tex hästen går inte rent. Eller fem miljoner piskrapp.
Ja jo.. Hon får dock det att låta som om det är generellt för alla inriktningarMen det vet du väl, bara hoppning och dressyr( möjligtvis fälttävlan ibland) räknas för tidningen ridsport
Är det verkligen brist på tävlingar osv för lättare nivåer? När jag tävlade exempelvis på 90-talet så var klasserna betydligt mindre, och 80cm för en storhäst hade jag inte ens hört talas om på en vanlig hopptävling, upplever 90cm som nästan ovanligt det med... nivån vad man behöver kunna för att komma ut och tävla är ju lägre än någonsin.. Man behöver ju inte ens kunna sitta ner i traven osv i lägsta klasserna i dressyr... jag tror inte att det är de som tävlar lc/ld/LB som råkar ut för "elaka kommentarer" på nätet direkt...
Är det verkligen så få när jag ser storhästklasserna har 30+ startande?Nej det är inte brist på tävlingar, det är brist på tävlande ekipage
Är det verkligen så få när jag ser storhästklasserna har 30+ startande?
Erhmmm...Har inte läst en enda krönika jag INTE har reagerat på.
Alla ridsports krönikörer lever i en egen värd.
Varför är allt så fokuserat på tävling?
Kan man inte i alla fall någongång göra ett reportage om den där älsklingshästen som betytt jättemycket, men som egentligen inte är en stjärna på något?
De gånger de skriver artiklar om hästvälfärd är det en bild på en häst som går bakom hand, eller där sporrar är rejält intryckta, eller som är uppbetslad delux.
Sorry, hästsporten har ingen framtid, i alla fall inte på tävlingsnivå.
Däremot tror och hoppas jag att HÄSTEN har en framtid. Djur är fantastiska vänner, terapeuter och lärare. Många som lider av depression, utbrändhet och olika typer av handikapp har blivit hjälpta av hästar och ridning.