Carthino Z

C

Camaro

En fråga till Er uppfödare som har vana att använda utländska hingstar. Hur går det tillväga om jag skulle vilja använda hingsten Carthino Z? Är det någon som vet kostnad på denna hingst? Stoet är reggat både i ASVH och KWPN, så jag antar att det är i KWPN som ev blivande avkomma reggas.

Jag har aldrig tidigare använt hingst som inte finns med i det svenska avelsutbudet, så detta skulle isåfall vara helt nytt för mig.

Tacksam för lite hjälp på traven...

Sv: Carthino Z

Är helt slut i huvudet och trött men bor inte han på Z ??
Om jag har rätt så finns all info där.

Och inte tusan bodde han kvar på Z,men jag hittade honom här http://hengsten.kwpn.nl/openbaar/abonnees/details.asp?onderdeel=algemeen&lang=uk&knpnr=H0000013226
Men inget pris,du får nog maila o fråga.

Tack Dobbis :D Jag har varit inne på Morsinks hemsida och försök maila dem, man måste klicka på en länk så ska e posten konfigurera, detta går inget bra för mig. Skulle då skriva i deras gästbok istället, men det gick inte heller bra när jag väl knåpat ihop ett meddelande på engelska så skulle man fylla i koder, och jag såg inga koder :confused:
Så har jag försökt hitta dem på facebook, men utan resultat...
Nu har jag kontaktat Hemmelhorst sporthorses och frågat dem. De har nämligen använt honom till stoets mamma 3 gånger och hennes syster 1 gång. Dessa avkommor är dock bara 1-3 år men jag tänker att om mamman är så gammal och man vet att man bara har några få tillfällen att ta fler föl, då måste man vara noga och verkligen tro på kombinationen. Detta stärker mig i min tro att använda denna hingst även till det sto jag har.
Inte lätt bara när engelskan inte är det bästa och man är lite nybörjare inom hästaveln.

Men men, detta ska inte hindra mig att sikta så högt jag kan :cool:

Väldigt klokt resonerat!!

Det blir nog toppen o avkomman kan nog bli fin!

Hoppas det finns möjlighet att hitta försk semin!!

Härligt med Capitol 1-blod som inte är skimmel. Ser ut att vara långa ben och kompakt kropp. Kanske nått för min Greta :D

Kan inte låta bli, men att ni orkar med google översätt. Jag blir sååå trött på det. Och full i skratt.

Vad sägs om:

Under VM 2008 för unga Tröjor i Lanaken Gerben och That's Life vann Sires of the World första testet.

:D:D

Upptäckte imorse att eländet översatt vissa saker på min facebooksida översatts och sparats. Så på alla bilder på avkommor till His Highness så stod det Hans Höghet - Rotspon osv. Heja heja.

Det var dagens parentes. Hingsten ser jättetrevlig ut och Camaro - jag håller med Furioso att du tänker helt rätt. Jag har jättemkt kontakt med uppfödarna till mina ston och bollar mkt med dem. Det är ju de som kan stammarna bäst och haft dem i generationer så de vet ju massor som lilla jag inte vet!

KL ..och så

Håller med om att google translate är skitkomiskt!

Jag tycker att : "En väl utvecklad lång fodrad Carthino-dotter med en bra trav och en hel del själv vagn" är riktigt bra....

Nåja, hingsten ser iallafall riktigt fin ut ! Men på exteriörbilden ser han ut att vara fotad lite snett bakifrån. Jag tror *inte* att en Carthagoson är så kort i ryggen - det skulle förvåna mig massor.

Den är supersnygg tycker jag !

Jag googlade också fram de bilderna, jag såg filmen också, inte alls dum !

Någon som vet vad den gjort efter VM för unga tröjor - eller jag menar Unghäst VM

KL ..och så

Håller med om att google translate är skitkomiskt!

Jag tycker att : "En väl utvecklad lång fodrad Carthino-dotter med en bra trav och en hel del själv vagn" är riktigt bra....

Jag satte ett päron i halsen och började gråta. Vet inte om det beror på sömnbrist men det där var det roligaste på länge...

Jättehärlig !

Jag tycker att Carthino har en riktigt härlig galopp på filmen som fanns på sidan som nån länkade till och ungen verkar ha fått den !

ja antagligen sömnbrist ;)!!

här är en film på en avkomma:

Vad tycker ni?

Funderar på den...mamman svår, mormor WC.

http://www.youtube.com/watch?v=FpK3FCIS8BM

http://www.youtube.com/watch?v=FpK3FCIS8BM&feature=channel

Spänstig och snygg, köp om Du kan :D...

Finns inga möjligheter i världen att få gröna papper på en ev avkomma eller? Har nu iallafall fått iväg ett meddelande till dem som har hingsten, det gick tydligen inte när man hade "google-översättningseländet" på innan ;)

Ja jag är riktigt sugen på denna hingst, men helst hade man ju velat ha gröna papper förstås...

http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=30703

Här har vi mamman till stoet jag har, och man använder väl ändå inte samma hingst flera gånger ( helst inte om man fått ett sto ;) om man inte måste gillat kombinationen? Hemmelhorst skrev till mig att fölis 2010 sålts till UK och att hennes systers avkomma sålts på årets auktion i Borculo. Båda efter Carthino Z...

Ja detta tåls att tänkas på :rofl:

Och vilket fertilt sto ! Hon är ju född -86 och fölat iår, det tycker jag är rätt imponerande.

Jag tro absolut att de är nöjda med komben och det är därför hon har fått de tre senaste med samma hingst ! PLUS att man även låtit syster till ditt sto gått till samma hingst.

Vore jag du skulle jag absolut kolla möjligheterna !

Liknande trådar

Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 267
Senast: MaRomer
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 564
Senast: axel
·
Avel Idag har på blup ett förstagångskorsningssto 50% travare (25% FR + 25% US) 50% halvblod (SF) belönats med Elit! Stoet har lämnat bra...
Svar
8
· Visningar
2 056
Senast: Zuzzi
·
Avel Hur fungerar det nu med de svenska hingstar (stationerade i Sverige) som är godkända i Oldenburgerförbundet men inte i ASVH - går det...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Verlin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka