Cardento och möderne⁷

BlackBeauty100

Trådstartare
Hej! Har en Cardento avkomma hemma och hade varit roligt att veta vad ni andra har för erfarenheter av Cardento hästarna!

Och så slänger jag in en liten fråga till, vad är egentligen ett starkt möderne? Vad jag har förstått så är det rätt så individuellt vad folk tycker är ett starkt möderne :D

Hej! Har en Cardento avkomma hemma och hade varit roligt att veta vad ni andra har för erfarenheter av Cardento hästarna!

Och så slänger jag in en liten fråga till, vad är egentligen ett starkt möderne? Vad jag har förstått så är det rätt så individuellt vad folk tycker är ett starkt möderne :D

Har ingen erfarenhet av Cardento-avkommor, så det kan jag inte svara på :)

Starkt möderne tycker jag det är när det finns 1.60-hästar i stostammen, minst en i rakt nedstigande led och gärna flera svårklasshästar (minst 1.45)

Jag gillar Capitol blodet. Tycker dock att Cardento hästarna inte är de snyggaste i typen men har aldrig sett en Cardento avkomma utan hopp i sig. För mig är ett starkt möderne där stostammen har presterat/levererat tex genom tävling själv/lämnat avkommor som presterat på tävlingsbanan eller blivit godkända hingstar.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 261
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Luff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka