Cancer i tån..

P

PeRosa

Fick veta i dag att vår snart tvååriga siames har cancer i ena tån. :cry::cry:
Han har under en tid hållit upp tassen och vi har varit flera gånger med honom till veterinären. De trodde att det var nåt med muskeln. Men på dagens röntgen såg man att det var cancer.

I morgon på morgonen sövs han ner och tån opereras bort ifall cancern inte spridit sig nån annanstans...
Så håll tummarna HÅRT allihopa för vår lilla "Bigglis"!!

Han var tvungen att stanna där över natten så jag var dit med hans filt och favoritleksak. Det var tydligen uppskattat för han lade sig tillrätta direkt på filten. :)

Hoppas att allt ordnar sig!

Sv: Cancer i tån..

Goda nyheter! :bump: Cancern har inte spridit sig. :bump: Tån tas bort med ett enkelt ingrepp nu på f.m och så får vi hämta honom mot kvällssidan. :banana::banana:

Vad skönt! :banana: När man hör cancer blir man ju rädd att det ska vara mycket allvarligt...

Han mår bra och är hemma igen. :) Mindre förtjust i medicinerna han måste ta.. :smirk: Linkar på tre ben och har det fjärde i ett stort bandage. Den 16.e ska vi och ta bort bandaget och stygnen.
Biten skickades på analys så vi får veta säkert vad det var. Veterinären sa att det inte behöver ha varit cancer men att det såg ut så.

I går natt kröp han in under täcket med mig som om han ville ha tröst, annars brukar han sova i fotändan. Och i natt när jag vaknade sov han mellan oss. :love:
Han är en mycket speciell katt och är oss mycket kär. :love::love: Mycket glada att vi får ha honom kvar. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gotland i början på mars?
  • Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka