Cabrio Van De Heffinck

LucyShow

Trådstartare
Har flera år haft ögonen öppna på hingstar som kan bli aktuella för mitt sto. Tyckte jag äntligen funnit Mr Right i Cabrio VdH när jag läste kommentarer på annat forum att dubbelt Capitol I (vilket Cabrio har) bör betyda "stort och slött".

Cabrio är ju allt annat än stor o slö men individen är ju inte alltid arvet ...

Suck...någon som kan reda ut det här. Är Cabrio lätt och kvick från mödernet eller bara ett undantag från "Capitolregeln"..??

Vilken typ av sto hade ni använt på Cabrio f.ö.?

2 omgångar från Spruce Meadows, 2:a omg vid 5:30..:

https://www.youtube.com/watch?v=dsLTnLG6D6Q
 
Sv: Cabrio Van De Heffinck

Har aldrig upplevt dubbelt capitol som stort och slött. Har 4 i stallet och stort och slött är väl sista man skulle få för sig att säga om dem. Iofs har all mina mellan 2-5 ggr Corde i sig också och speedade gummibollar skulle nog passa bättre som bedömning på de flesta av dem.
Överlag är det ju faktist så att de flesta capitolsöner som finns i avel idag faktiskt ofta ger lätta ädla hästar man har ju ofta använt capitol till just lite lättare ston höga i blod av mer gummibollsmodell för att få tag i scopet från capitol, därav är ju det capitolblod vi använder idag oftast en mix mellan smidighet, gummiboll och styrka och scop i hoppningen, bara för att man dubblar en specifik individ så försvinner ju inte de andra.

För övrigt var det otroligt vad lik Cabrio var Joy i huvudet iofs är Joy (som är dubbelt Capitol) otroligt lik Capitol i ansiktet så de är väl båda det.
 
Sv: Cabrio Van De Heffinck

Eklunda.

Själv har jag spanat in Emerald v t Ruytershoeve (eller hur det stavas) till ett av mina ston (QdR - Calvin Z - Carthago), hoppas kunna använda honom!
 
Sv: Cabrio Van De Heffinck

Eklunda.

Själv har jag spanat in Emerald v t Ruytershoeve (eller hur det stavas) till ett av mina ston (QdR - Calvin Z - Carthago), hoppas kunna använda honom!

Japp, Lena Zeiloth sa att det skulle bli bokning på Cabrio pga begränsat med semin. Någon av er som har ngn synpunkt på själva frågan m dubbelt Capitol?

Emerald var också riktigt fin, hur fick du nys på honom?
 
Sv: Cabrio Van De Heffinck

Han är pappa till I'm Special de Muze som också finns i Eklundas program, men jag tror egentligen att jag hittade honom nr jag letade efter Diamant de Semilly-söner. Det brukar ju bli bra med QdR. Superfin är han Emerald!
 
Sv: Cabrio Van De Heffinck

Han är pappa till I'm Special de Muze som också finns i Eklundas program, men jag tror egentligen att jag hittade honom nr jag letade efter Diamant de Semilly-söner. Det brukar ju bli bra med QdR. Superfin är han Emerald!

Om du skulle generalisera, vad kännetecknar DdS?
 
Sv: Cabrio Van De Heffinck

Oj, det är jag inte duktig nog att svara på. Han är ju dock fransk och man ska väl inte ha bara franskt i sitt sto kanske? Hans möderne verkar ganska mediokert i mina ögon men han har ju förärvt sig oerhört väl (och gick väl själv svår hoppning). Och jag vet att han i kombo med QdR lämnat riktigt bra (blir ju mkt franskt där då men jag har ju tyskt på mödernet i min och det har Emerald också, han är inte värst fransk i sin modell tycker jag).
 
Sv: Cabrio Van De Heffinck

INGEN som har en åsikt om Capitol x 2?

Min farhåga är alltså att detta stämmer och att detta i kombo med mitt sto blir jättestort och FÖR cool (om nu Capitol x 2 slår igenom), är Cabrio däremot ett typexempel på vad hans gener säger så blir det skitbra (!!).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp