Ca priser för byggnation av box

Intekungen

Trådstartare
Någon som har koll på vad priset blir per box om man skall köpa
färdiga boxar eller byggsats.

Gärna begagnat pris med men det kanske aldrig händer?

Det skall vara skjutdörrar på boxarna.
 
Sv: Ca priser för byggnation av box

Alltså... svaret på den frågan blir ju lite "hur långt är ett snöre?"

Det beror ju helt på omständigheterna, alltifrån en tia och uppemot 50'000kr/box - som sagt helt beroende på vad du ska ha.
 
Sv: Ca priser för byggnation av box

Jag köpte fyra begagnade helt kompletta boxar förra året för 10 000:-. Men jag köpte också året innan en begagnad utebox för samma summa. Så om det gäller begagnat så finns det inga klarar riktlinjer för priset utan det beror ju helt på säljare och köpare.
 
Sv: Ca priser för byggnation av box

Ok, tack för svaren. kom på när jag skrivit att det lät lite dumt.
Svårt att formulera sig kanske.

Där det finns kunskap så finns det ofta bra svar!

Finns alltså begagnat då iallafall om man har tur.

Såg även att det fanns ett bra system med lösa plank som passade i frästa spår i stolparna. Lät ju smidigt.

Boxarna som jag ser framför mig skall bestå av liggande panel/plank på nedre halva och galler upptill.
Skjutdörrar i samma stil.

Om man räknar med två sidor då en frontdel så blir det ju lättare.
 
Sv: Ca priser för byggnation av box

Varför vill du ha liggande plank?

Om de är stående så rinner ju skiten ned enklare...
Dessutom blir ju planken klenare när de blir långa än om de är korta.
 
Sv: Ca priser för byggnation av box

Det jag har lärt mig är att man helst ska välja stående plank just av den anledningen. Liggande är inte lika stabilt plus möglar lättare. Har man dessuton plastfärg till det så blir det aldrig bra (tänker på fasader då mer än boxar -inte lika vanligt med plastfärg).
 
Sv: Ca priser för byggnation av box

KL
Tror TS har sett Trava-systemet som ju har det liggande och inte nödvändigt att det ska vara liggande.
 
Sv: Ca priser för byggnation av box

Visst vore det bra med stående, bygger jag själv så blir det nog så.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 729
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
757
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp