C-ponny med svullna kotor/bakben

I

igonez

Hej

Upptäckte idag att min häst var jämnsvullen på båda bakbenen. Vi hade hovslagaren här i torsdags och då fick hon nya skor runt om.
Vi har aldrig tidigare varit med om detta så va kan det bero på. Det verkar som hon ömmar när man trycker på det men är för övrigt pigg o glad.

Har försökt läsa lite i forumet och ser att många gissar på foder osv. Hon äter som vanligt - köpt hö i småbalar och så det vanliga kraftfodret.

Ska vi skritta henne eller låta henne stå med lindor/back on track?

mvh
Igonez

Sv: C-ponny med svullna kotor/bakben

satte du på snösulor?

Vissa kan vara väldigt känsliga för sådana, känner igen det där från min egen...

Nej - vi skodde henne vanligt...alltså inga konstigheter på nåt vis...

var du med? hovis kanske verkade för mkt? det är ju rätt blött ute, så sulorna kan ju vara rätt tunna...

annars skulle jag avvakt/ringa hovis. Om hon inte är halt så är hon förmodligen inte sömstucken.. eller?

Nej jag ser inte att hon är halt på nåt vis men dock ömmar hon på bakbenen. Lyfter dom snabbt när man trycker lite.

Jag ska ringa hovis imorrn och kolla med han så får han komma hit igen. Jag tror något hände efter han varit här - men sen läser man ju det här med maten osv.......kan det bero på sånt också att dom svullnar i bakbenen??

Hej

Upptäckte idag att min häst var jämnsvullen på båda bakbenen. Vi hade hovslagaren här i torsdags och då fick hon nya skor runt om.
Vi har aldrig tidigare varit med om detta så va kan det bero på. Det verkar som hon ömmar när man trycker på det men är för övrigt pigg o glad.

Har försökt läsa lite i forumet och ser att många gissar på foder osv. Hon äter som vanligt - köpt hö i småbalar och så det vanliga kraftfodret.

Ska vi skritta henne eller låta henne stå med lindor/back on track?

mvh
Igonez

Hur har det gått med pållen? Fick du nån rätsida på problemet, eller gick det över av sig självt?

*puttar upp*

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 816
Senast: Piranesi
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 998
Senast: sandrafors
·
E
Hästvård Först vill jag säga att jag vet att man ska ta ut veterinär om hästen har ont men med största sannolikhet hade veterinär gjort precis...
Svar
10
· Visningar
1 646
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka