Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan det vara ett skånskt korsvirkes hus tro ?Nu blev jag riktigt nyfiken: vad är det för byggnadsteknik som huset är byggt i? Och varför skulle man vara tvungen att använda stålreglar?
Jag har mest hållit på och renoverat och fixat med gamla timmerhus (och så vanliga, nyare, byggda med regelkonstruktion), och där finns inga innerväggar som man kan ta ner, de är en integrerad del av timmerkonstruktionen...
Det är exakt vad det är.Kan det vara ett skånskt korsvirkes hus tro ?
Prata med en byggnadsvårdare, inte med en "vanlig byggare", och framför allt inte med en mäklare!Det är exakt vad det är.
Du menar att luktar unket och murket, eller mögel?Det är ny fasad reglad på den gamla om jag har förstått rätt. Huset har en doft som tyvärr visar på att det är fel i väggarna.
Spring !!!Det är ny fasad reglad på den gamla om jag har förstått rätt. Huset har en doft som tyvärr visar på att det är fel i väggarna.
Du menar att luktar unket och murket, eller mögel?
Det behöver inte vara från väggarna, utan kan lika gärna vara från golvet....
Ta med en korsvirkeshuskunnig byggnadsvårds inriktad hantverkare för att undersöka huset och dess väggar och grund.
Via Byggnadsvårdsföreningen kan du få hjälp att hitta någon kunnig som tittar på huset åt dig:
http://byggnadsvard.se/hos-dig/länsombud
Korsvirkeshus brukar väl inte ha torpargrund utan utfyllt ända upp till golvbräderna?Jag hade nog sagt att det är troligare från golvet, om inte torpargrunden är åtgärdad. Har själv varit med och renoverat korsvirkeshus med anor och det var tur att det fanns ett företag i bakgrunden som hade solid likviditet, annars hade det blivit konkurs...
Ja jag vet...tyvärr. men måste ge en chans iaf då det ligger ljuvligt.Spring !!!
Golvet är åtgärdat och det ligger en platta under hela huset.Jag hade nog sagt att det är troligare från golvet, om inte torpargrunden är åtgärdad. Har själv varit med och renoverat korsvirkeshus med anor och det var tur att det fanns ett företag i bakgrunden som hade solid likviditet, annars hade det blivit konkurs...
Ok, platta på mark alltså.Golvet är åtgärdat och det ligger en platta under hela huset.
Korsvirkeshus brukar väl inte ha torpargrund utan utfyllt ända upp till golvbräderna?
Det går inte att säga något utan en ordentlig besiktning av någon kunnig person, det kan vara alltifrån helt ok till att det är bara att riva.Låter inte jättekul. Lär ju inte bli detta huset men vi vill iaf kolla det.