Byta lampa i badrumslampan

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Tora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 631

Tora

Trådstartare
Jag har en badrumslampa från Ikea som heter Fartyg där halogenlampan har gått sönder och behöver bytas. Problemet är att jag kan inte komma på hur man byter den eländiga lampan :crazy:. Är det någon som vet hur man gör?

Mvh

Tora

Sv: Byta lampa i badrumslampan

Är det denna lampa? Då bör det vara lättast att med handflatan trycka lätt på halogenlampan och vrida ca ett kvarts varv moturs, precis som när du skruvar upp korken på en flaska. :)

Japp just den är det. Har försökt att vrida på den precis som du skriver men den sitter som berget. Rör sig inte en millimeter. Får försöka igen. Det skall gå......

Mvh

Tora

Det är ju Ikea det är frågan om, har du prövat skruva åt andra hållet? Eller trycka lite, lite hårdare på lampan? Ungefär såhär ser lampan ut, det är de två plupparna i botten som sitter fast i armaturen. :)

Liknande trådar

Hemmet Behöver hjälp med tips hur jag ska göra eller vem ska kontakta för byta till ny sockel (och sladd), på denna lampa. Hade hoppats skulle...
Svar
4
· Visningar
492
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Smulu
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
480
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka