Byta krafft

Kiwifrukt

Trådstartare
Om hästen åt krafft groov innan jag köpte henne och då hon gick hårdare, kan jag byta till grunden? Dum fråga kanske, men jag är kass på foder...

Sv: Byta krafft

Tjaa.. menar du om du vågar byta rakt av? Jag har läst om flera som gör på det sättet, byter mellan Kraffts olika sorter.

Jag tycker dock inte att man bör byta rakt av, kör en övergånsperiod för att vara på den säkra sidan.

Om du menar ang. näringsinnehållet, så är det åter det att du ska fodra med höanalysen som grund.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 194
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Ekonomi & Juridik Kanske en märklig fråga. Men anta att man, pga att man saknar förtroende för en veterinär av olika orsaker, bestämmer sig för att byta...
2
Svar
27
· Visningar
2 643
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar