Byta hundras?

man lär sig nåt nytt varje dag :).

men varför kan man inte ha dem som sällskapshundar? såna hundar är ju så söta! :)

:rofl: :rofl: :D

:rofl:

Haha undrar om du säger detsamma efter att ha spenderat en dag med Findus ( hunden heter så )

Min hund tycker det är kul att busa med boll i 10 min, sedan är det bra.

Skulle busa med Findus igår och herrejäklar, hunden höll på i hundra år ( kändes det som )

men det är ju inte värre än mitt hundkräk :devil: (är fortfarande arg på honom efter hans utflykt på sjön :mad:). är det så att vissa hundar aldrig själva fattar när de är trötta?

hehe,
Det är samma med min jycke nu! Den enda gången under sommarhalvåret det är nån fart på honom är på kvällen!!
Så hon skulle passa bra in här! :p :D

Eftersom jag skall börja studera igen nu ( minst 4 år ) så ser jag en stor möjlighet till att skaffa en till hund.

Det kommer inte bli en schanuzer ( som jag har )

Jag har varit inne på många hundraser en av dom är Labrador, men jag har insett att rasen kräver för mycket
( träning som jag inte är intresserad av.)

Så nu står det och väger mellan en liten hundras eller stor hundras.

Grand Danois
eller
Bullterrier

:)

ja det finns alaskan huskey oxå...jag har en sådan själv men i honom e det även vorsteh....
det e en ras som indianerna avlade fram på 1800 talet.....

jag har min som sällskaps hund å det fungerar jätte bra...men som sagt han e ju inte renrasig men....det funkar utmärkt..han trivs som sälskaps hund...

Eftersom det är sambon som styr lite över vad det är för raser i hemmet (är jägare), så har jag funderat på att i framtiden skaffa en icke jagande hund. Har bara inte klurat ut riktigt vad för ras det ska bli än (har ju tid att tänka på det). Har funderat på leonberger och boxer. Ska iallafall ha en hund som man kan tävla lydnad och ev bruks med. Skulle ju kunna göra det med jämthunden också, men han sticker ibland iväg mitt i ett träningspass för han har fått syn på småfåglar :mad:, annars tycker de på brukshundsklubben att han har potential för att kunna bli riktigt bra.

min schäfer trivs också som sällskapshund. en halvtimmes promenade om dagen räcker tycker hon. men knappast för genomsnittsschäfern.

Har en toypudel tillsammans med familjen. Absolut en ras jag vill ha senare!

Emma

När jag skaffar mig en egen hund kommer det inte bli en ungersk vizsla som vi har nu
Förhoppningsvis får jag ha våran ena hund ibland när jag flyttar hemifrån men jag vill ha en egen också
Gissar på att det blir en Cavalier King Charles Spaniel eller Papillon, har alltid gillat dom

det funkar med kortare promenader ibland för min vovve med....fats som han studsar å hoppar å springer förstår jag :)

Alaskan husky är en samlingsbeteckning på diversrse slädhundskorsningar med tydligt polarhundinslag. Siberian husky finns oftast i botten med inblandning av fågelhundar för att få upp farten. Att börja avla på den som en ren ras är närmast löjligt.
PL (vi höll på med slädhundar tills för några år sen) .

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka