Byta häst efter anmälningstiden för lag har gått ut?

lektra

Trådstartare
Får en ryttare byta häst efter anmälningstiden för laget har gått ut?

Eller måste den hästen så med som reserv i laganmälan?

Jag pratar om ponny Div. 1 och jag hittar det inte riktigt på distriktets hemsida. Någon som vet?

Sv: Byta häst efter anmälningstiden för lag har gått ut?

Eftersom man får byta häst hejvilt i vanliga klasser antar jag att man får göra detsamma i lagklass.
Eller menar du på själva tävlingsdagen? (På de lagtävlingar jag har ridit har sluttid för laganmälan varit ca 1 timme före klassens start.)
Ofta behöver väl inte laghästar vara anmälda sen tidigare öht.

Säger detsamma. Det är ju fritt att starta vilka man vill i förklasser och sen anmäls laget nån timme innan klassen, finns många duktiga som rider för klubben kan man ju välja de som såg bäst ut i förklassen. Sen kan man komma direkt till lagklassen, också.
Så var det i div 1 för några år sen i alla fall.

Senast ändrad av en moderator:

Det är olika i de olika distrikten tydligen, och även upp till arrangören.

Vi kollade nyligen upp det inför en omgång i Div I och i reglerna stod att byte endast kunde göra till ekipage uppsatt som reserv - vilket visade sig inte vara fallet vid kontakt med arrangör. Vi har tidigare bytt ut inte bara häst utan helt ekipage pga skada i Div II så det brukar gå att ordna. I vårt distrikt måste dock även enbart lagklassdeltagare vara anmälda innan men det går att byta ändå.

Det gick att byta. Tack för era svar

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 356
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 861
Senast: mars
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka