Byta hagkompisar!

E

Einar

Hej! Tror ni hästar far illa av att byta hagkompisar??? :confused:
Är lite orolig för mitt sto, jag fick flytta henne till annan hage pga hingstiga valackar... :(

Verkar inte riktigt som om hon kommer in i den nya flocken ( endast två hästar, tyvärr) Men hon har andra hästar omkring sig som hon "pratar med" över staketet!

Sv: Byta hagkompisar!

Det beror ju på vad du har för typ av häst, vår skulle inte må bra av det.
Han blir lätt kuvad så om jag får (fast det funkar sällan)så väljer jag gärna hästar som passar honom, och funkar han med sina hagvänner så byter jag helst inte.
Tror inte det är bar att ständigt byta kompisar, de skapar ju också en relation till dem de går med i hagen..

Sv: Byta hagkompisar!

Hmm nej hon är känslig för förändringar, och blir väldigt fäst vid sina hagkompisar. De hästar hon fick flytta ifrån nu har hon endast gått ihop med 1 vecka, förutom en av dem som hon har gått med hela sommaren och är väldigt fäst vid!

Är ju lite orolig att det nu inte ska funka i den nya hagen heller...
Och då får jag ju flytta henne igen :(

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 250
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 461
Senast: mars
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.