Byta golv i släp

_carmenzita_

Trådstartare
Hej
Jag har en umeå-vagn -86 som vi har påbörjat mindre renovering av. Min fråga:
  • Hur gjorde ni?
  • Vilket material och dess tjocklek?
  • hur många delar var golvet i?
  • Kostnad?
  • sparkplattorna på släpets sidor(ej mellanväggen), hur fick ni loss dem? De sitter ju fast med rejäla vagnsbultar som är OMÖJLIGA att få bort!

Tipsa mig är ni snälla! :)

En sak att tänka på innan ni börjar renovera släpet.
Kolla att axlarna är ok. Många som har totalrenovert sina släpar har efter något år fått byra axlar då bustningarna i fjädringen har satt sig. För oss med buggi kostade nya axlar 10.000 kr att byta. Då gjorde min man jobbet själv.

Många lägger ner mycket pengar i renovering, men nya axlar kan släpet bli mycket dryt.

jag har tidigare studerat din sida men vi skall alltså inte montera ner hela släpet, utan vi har bytt mattan, vill gärna byta sparkplattorna på sidan, och frågan är om det går att få bort golvet utan att montera ner väggarna, det är ju inte trä utan någon slags aluminium som är popnitad runt om :crazy:
sitter på jobbet så jag kan inte ta kort för att visa, men jag hoppas att du förstår vad jag menar.

vi var tvugna att ta ner väggar för att komma åt golvet. Det var popnitt här oxå!
Våra sparkskivor var mest rost när vi rev ner dem.

uschiamig, det är väl inget större fel på golvet egentligen men samtidigt kan det ju aldrig vara fel att byta det för släpet är ju en -86
förr eller senare bör det göras....

Ifall du vill veta status på ditt golv så är det vara att krypa under med t ex en skruvmejsel och karva. Går det att karva i golvet måste det bytas. Annars kan det (kanske?)vara kvar!

Jag har bytt golv på min transport. Han jag köpte transporten av säljer golvskivor för 2000 inkl. moms. Så då är det bara att ta upp den gamla golvplattan rita av den på den nya, lägga in och skruva fast. Lätt som en plätt. ;)

Liknande trådar

Utrustning Nu sitter jag här i stundens hetta och planerar byte av golvet på trotjänare, en Värmlandsvagn från 2002. Jag har läst runt lite och...
Svar
0
· Visningar
706
Senast: Karlfranz
·
V
Utrustning Hej! Ska byta golv i mitt släpp och funderar hur jag ska göra med mattan. Det är ett Boj släp som vi bytte golv på hos Boj för ca 8...
Svar
3
· Visningar
1 869
Senast: vixan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama