Byta foder eller inte?

igbest

Trådstartare
Jag har en dvärgschnauzer på 6 månader som äter Robur i dagsläget men jag funderar på att byta till Royal Canins dvärgschnauzerfoder när hon blir 10 månader (enligt säcken får hon börja äta det då) min fundering nu är om jag ska byta till Royal Canins valpfoder redan nu eller om jag ska vänta till hon blir 10 månader och byta direkt till dvärgschnauzerfodret :confused:

Sv: Byta foder eller inte?

Är väl mest för att jag tänker att det skulle vara bra för henne att äta dvärgschnauzerfodret sen.

Om du vill byta foder, gör det till något som är bra. Royal Canin är inte speciellt bra, om man ser till vad det innehåller.

Jag skulle inte byta från Robur. Iaf inte till RC, tycker Robur är mycket bättre.

fodertillverkarna tjänar storkovan på att hälla nästan samma foder i olika säckar och kalla det för "*valfri-ras*-foder". ett bra foder är ett bra foder oavsett vad det heter, så jag skulle satsa på att använda det foder som fungerar bäst till hunden (och ekonomin till viss det....). om hon mår bra på roburfodret och du kan tänka dig att fortsätta använda det märket så skulle jag rekommendera att du använder ett av deras vuxenfoder när det är dags att byta

Jag hade stannat kvar på Robur om jag vore du. Rasfoder är i de flesta fall bara ett sätt att sälja mer foder, då hundägarna känner igen "sina" hundar på påsen och därför känner att de måste köpa de.

Om vi kollar på vad RC's foder för Dvärgschnauzrar ska hjälpa till med:

Friska Urinvägar - Majoriteten av premiumfoderna har kontrollerade halter av salt och neutraliserar PH:et i urinen.

Stark Naturlig Färg - Jag har svårt att tro att det finns några vetenskapliga belägg för det här. Man kan inte ändra hundens genetiskt betingade färg. Lite laxolja, eller Roburs vuxenfoder med lax, kommer göra att han får fin päls ändå.

Kontroll Över Vikten - Man kan ALDRIG få kontroll över vikten med foder. Det är precis som att säga att man inte blir tjock av bananer och kasta i sig 20 om dagen. Du som ägare har kontroll över vikten på din hund.

Minskar Tandsten - Foderkulan ser annorlunda ut. Är det något man betalar mer för? Njäe... Ge hunden lite ben att tugga på istället.

Tack för alla svar :)
Kanske inte ska byta foder ändå, hon är lite tunn i dagsläget men det kan ju bero på att hon har bytt tänder och löper för första gången. Mina tidigare hundar har ätit Robur och Eukanuba och det har funkat bra för dom så då borde det ju göra det till den här lilla också. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
523
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 493
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 734
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V