vinkelina
Trådstartare
Har ju varit visst strul vid stället jag står på och har funderat på att flytta. Sökt men tyvärr finns det rätt dåligt med utbud, har nu hittat ett som kan vara av intresse. men vet ej om jag skall flytta eller inte så vill ha tips
Stall 1 (nuvarande)
Helpension för 455€ i månaden. Då ingår
in och utsläpp
Mockning
Fodring
Hö/silalage
ca 9timmar i hage
ridplan (dåligt underhållen, snarare sjöbotten för tillfället)
Manege
15 km en väg
Nackdel. Har omvandlats till ridskola så magen är bokad 17-20 mån-fred plus 11-14 lördag. Fre-sön kommer även inbokade tränare från andra ställen. Jag som är i skolan 8-16 kan ej rida förens efter 20 på kvällen. Hinner ej på morgonen.
Stall två:
Kallhyra 100-150€ hö och spån köps in själv (ingen aning på kostnader)
Man måste göra allt själv, alt betala för morgonfodring och utsläpp, hinner dock göra det själv på vardagar då jag har max 3 km till stallet. Även lunchfodra hinner jag de flesta dagar, är 2 km från skolan och vi har långa matpauser
Rätt minimala hagar här oxå tyvärr.
Inget ridhus men stor ridplan
Travbana som man får använda att får använda att rida på
terrängen nästan obefintlig, men kan kanske uppvägas av travbanan?
3 km enkelväg (har dock tittat på en bostad 1 km ifrån)
Hur skulle ni resonera? Kommer ju att ta upp en massa tid på stall två, men på stall ett så hinner jag knappt rida alls nu
Stall 1 (nuvarande)
Helpension för 455€ i månaden. Då ingår
in och utsläpp
Mockning
Fodring
Hö/silalage
ca 9timmar i hage
ridplan (dåligt underhållen, snarare sjöbotten för tillfället)
Manege
15 km en väg
Nackdel. Har omvandlats till ridskola så magen är bokad 17-20 mån-fred plus 11-14 lördag. Fre-sön kommer även inbokade tränare från andra ställen. Jag som är i skolan 8-16 kan ej rida förens efter 20 på kvällen. Hinner ej på morgonen.
Stall två:
Kallhyra 100-150€ hö och spån köps in själv (ingen aning på kostnader)
Man måste göra allt själv, alt betala för morgonfodring och utsläpp, hinner dock göra det själv på vardagar då jag har max 3 km till stallet. Även lunchfodra hinner jag de flesta dagar, är 2 km från skolan och vi har långa matpauser
Rätt minimala hagar här oxå tyvärr.
Inget ridhus men stor ridplan
Travbana som man får använda att får använda att rida på
terrängen nästan obefintlig, men kan kanske uppvägas av travbanan?
3 km enkelväg (har dock tittat på en bostad 1 km ifrån)
Hur skulle ni resonera? Kommer ju att ta upp en massa tid på stall två, men på stall ett så hinner jag knappt rida alls nu