Byta bilstol, men till vad?

Mirre

Trådstartare
5 åringen sitter nu i en Britax two way, men hon börjar växa ur den. Mätte henne idag och hon är nu 123cm lång. Vad åker era 5-6 åringar i? Vad har ni för bil?

Vårt mellanbarn åkte i Klippan Opti fram till i våras. Då var hon 6,5 år och ca 125 cm lång. Det fanns utrymme kvar när vi vände. Hon har dessutom längre överkropp och kortare ben så med andra proportioner fanns det ännu mer plats kvar. Min nioåring (ca 130 cm) satt vid ett tillfälle i den stolen när andra skulle åka med i bilen och han fick plats utan problem. Vi hade då en Skoda Superb. .

Storebror satt i Axkid minikid fram till samma ålder men han var kortare. Tror dock att nyare versioner av Minikid räcker längre. Minikid rar mindre plats i bilen än Klippan vilket är plus!

Vår son är fyra men redan 121 cm lång och åker i en Besafe stretch i vår Skoda superb.
I pappas Golf plus åker han i en Maxway, men då bara 6 km tor förskolan så att det blir trångt för benen gör inte så mycket i den.

Vi har en besafe izi-fix och en maxi cosi rodifix. Mest nöjd med den förstnämnda.
Både 6- och 8åring sitter i dessa. Audi A6.

Vår dotter har en Britax kidfix i-size. Kör VW T-roc och den har ganska litet baksäte. Upplever att hon åker bra i den.
Behöver köpa bakåtvänd till sonen nu och vet inte alls vad jag ska köpa som passar.. en sån där snurrstol från Britax passade inte. Blev alldeles för trångt

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 263
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 717
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 546
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar