Byta batteri??

gladys

Trådstartare
Klockan på min dator går fel. spelar ingen roö hur många gånger man ställer den. :(
Jag har hört att man ska byta ett batteri. Har oxå hört att om detta batteri tar slut så försvinner allting som finns på datorn.. :confused:
Jag är jättedålig med datorer å jag vet inte om detta är sant.
Hur gör man isf om man ska byta batteri??? Försvinner allting då eller??? :crazy:
 
Sv: Byta batteri??

Nej inget försvinner om du byter batteriet.. Domdär batterierna tar slut efter ett par år.. helt ganlig åkomma.. därför är det ganska lätt att komma åt batteriet.. du måste förståss skruva upp datorn.. och du kommer nog lätt kunna räkna ut vad som är batteriet.. brukar oftar sitta i nedre högra hörnet.. någonstans.. Bara att klicka loss och gå till närmaste radio affär och köpa ett nytt.. notera bara hur det satt från början.. så du sätter tillbaka det nya rätt.. annars vet jag faktiskt inte vad som kan ske! =) Troligtvis inget men bäst att inte ta risken att pajja något.. =)
 
Sv: Byta batteri??

haha.. ja där har du ditt svar.. va glad att det hållit så länge som det ändå gjort.. jag vet att jag bytt sånna batteriet på datorer som bara är ett par år.. =)
 
Sv: Byta batteri??

Det händer vissa irrelevanta skillnader i den tidiga bootprocessen, men då jag antar att du kör windows så innebär det ingen skillnad så vidare du inte satt ett lösenord, i det fallet så måste du sätta det igen. Batteriet kan dock vara knepigt att hitta i vissa fall.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
659
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 053
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 215
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 686
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp