bygga vagn

Sv: bygga vagn

Min pappa och hans granne byggde en rockard till min lilla häst förra året! Vi använde mopedhjul, mc-stötdämpare (tror jag det heter) och rostfria rör till skaklarna. Blev jättebra! Det enda som ska justeras nu är fästen till bakselen och så ska vi göra om svängeln lite.

Har en skiss här som de ritade!

rockardskiss.gif

Lycka till!

Sv: bygga vagn

När jag byggde min sulky, lånade jag en championsulky av några vi känner. Tog mått och massor med bilder. Det svåraste var att valsa skacklarna och få de lagom böjda. För att inte få en massa märken på dem när vi värmde och böjde fyllde jag dem med sand, hårdpackat. Men med tanke på allt jobb det innebär rekomenderar jag verligen att köpa en ny istället för att göra=)

Liknande trådar

Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa... 2
Svar
28
· Visningar
1 919
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård... 2
Svar
24
· Visningar
3 736
Senast: skogaliten
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 439
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka