bygga muskler

I

Islandstjej

hej

jag har nyligen köpte en islandshäst som inte är mörklade
,hur ska ja bygga upp musklerna,vi ska tävla i maj så vill gärna att det ska gå lite fort tack i förhand ;)

Sv: bygga muskler

Det går inte fort att bygga muskler, det tar lång tid i anspråk att bygga RÄTT muskler. Rätt mat och ordentligt med mat är A och O, sen rätt träning, den ska ökas successivt. Mig synes det som svårt att få hästen tävlings klar till maj månad, jag skulle hellre satsa på tävlingar till hösten då hästen förmodligen är lite mer men inte färdig för det.

håller med. det tar tid att få till det rätt. om du vill ha en hel häst framöver utan muskelvärk mm.
bra träning annars är klättring, kondition, intervaller mm och bra mat. det är inte bara att bygga muskler, han måste ha kondition oxå å ett bra flås. lycka till:)

tack .men hon går ner jätte mycket om man rider henne mycket så hur ska jag göra då för att få kondis måst dom ju gå mycket i trav eller har jag fel då?:)

Skritt är den bästa gångartern att bygga upp tåliga muskler och bra kondition, men även LÅNGSAM trav är också bra

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 376
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
335
Senast: Raderad medlem 148240
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka