bygga muskler

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare cia-123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 784
C

cia-123

Hej!

Hur gör ni för att bygga upp musklerna på hästen på bästa sätt?

Hur ofta och länge skall hästen ridas i början?

Sv: bygga muskler

Mitt fullblod klättrar jag med ca 3 gånger i veckan i värmlands skogar. Har fått en lite större bak samtidigt som hon blivit lite större vid bogen. Antingen följer jag stigarna elr så går jag från stigarna.

Sv: bygga muskler

Om det gäller den hästen du frågade om i en annan tråd, så tycker jag inte att du bör rida den alls just nu.
Se till att fodra upp den och jobba den för hand istället tills den klarar av att bära en ryttare på ryggen.
Jag bygger muskler på mina med tung träning, och mycket vila.. Jag tränar aldrig mina hästar varje dag, max varannan dag. På vintern är det ju perfekt då man kan pulsa i snön.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 471
Senast: Edla
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
491
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 240
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 083
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka