bygga muskler

Tömköra! Eller ut i skogen och klättra och gå i ojämn terräng :)
Givetvis på en nivå som passar hästens nuvarande muskler och kondition.

Hej bästa sättet att rida för att bygga muskler? Speciellt ryggmuskler?
Helt klar klättre, samt att backa upp för lättar backar. Då måste hästen jobba med rygg och rumpa.

Sedan jag körde in min så har hon fått supermuskler på ryggen, så är hästen inkörd så rekar jag starkt att man kör någon gång i veckan som muskelbyggande.
Gärna att man klättrar i backar med vagnen=)

Håller med Michis. Muskler bygger du ju vid all fysisk belastning, vilka muskler man vill bygga är ju det viktiga. Där är det form som påverkar. Klättring är ju bra, om det görs på rätt sätt.

Har precis börjat "backträna", går upp och nerför ca 2 meter långa kullar. Men shit va jobbigt att göra det på rätt sätt. Krävs inte många minuter innan hon är trött. Grymt krävande att gå nerför med bärighet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
657
Senast: Ajda
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
216
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama